امروز، عصر اقتصاد آبی مبتنی بر دریاهای عمیق و  اقیانوسی است

رئیس دبیرخانه اشراف کلی فرماندهی نداجا:

امروز، عصر اقتصاد آبی مبتنی بر دریاهای عمیق و  اقیانوسی است

رئیس دبیرخانه اشراف کلی فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی ارتش علاوه بر حراست و حفاظت از مرزهای آبی کشور، مأموریت حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران در دریاها و آب‌های بین‌المللی را برعهده دارد. 


به گزارش ایرنا، امیر دریادار دوم ابوالفضل دستگردی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی(عج) ایراد شد، افزود: رسالت نیروی دریایی ارتش حضور در مناطق مختلف و برافراشته کردن پرچم جمهوری اسلامی ایران در نقاط مختلف جهان است.
وی عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش با تشکیل سه فرماندهی اقیانوسی در اقیانوس‌های هند، آرام و اطلس به دنبال آن است فعالیت و حضور خود را با هدف سفرهای اقیانوس‌پیما دنبال کند.
رئیس دبیرخانه اشراف کلی فرماندهی نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن دنا و ناو بندر مکران پس از ۶۵هزار کیلومتر دریانوردی به دور کره زمین و عبور از اقیانوس‌های هند، آرام و اطلس در سال جاری مأموریت خود را به خوبی انجام داد.
وی با بیان اینکه ناوگروه ۸۶ ارتش با پیام صلح و دوستی در آب‌های جهان دریانوردی کرد، افزود: نیروی دریایی ارتش دارای جایگاه اثرگذار در تقویت قدرت نظامی، صیانت از منافع ملی و دستیابی به اهداف دفاعی است و از این پس هم کشور را در دستیابی به یک سیاست دفاعی موفق و کارآمد یاری خواهد کرد.
دستگردی با اشاره به اینکه یکی از عوامل مؤثر قدرت در جهان حضور تأثیرگذار کشورها در آب‌های جهانی است، گفت: حضور در دریاها می‌تواند علاوه بر گسترش دیپلماسی و تحکیم روابط با کشورهای دوست در سطح جهان، نقش مهمی در توسعه راهبرد دریامحور جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.
وی تصریح کرد: مسیر ۳۶۰ درجه‌ای که ناوگروه ۸۶ برای خود انتخاب کرد، مسیری است که تاکنون در تاریخ دریانوردی نظامی ایران سابقه نداشته و نخستین بار است چنین مسیری انتخاب و طی شد.
رئیس دبیرخانه اشراف کلی فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوگروه ۸۶ شعار «ما می‌توانیم» را تحقق بخشید و توانایی ایرانیان در حوزه دریانوردی را به جهانیان ثابت کرد، زیرا معدود کشورهایی هستند که توانسته‌اند چنین مسافتی را طی کنند.
دستگردی تصریح کرد: این اقدام چون بدون کمک اطلاعاتی و لجستیکی سایر کشورها و با استفاده از دو شناور ساخت ایران انجام شد، برای دیگر کشورها این پیام را داشته که چنانچه دشمنان، ایران را مورد تحریم‌های همه‌جانبه هم قرار دهند، باز هم نمی‌توانند حرکت رو به جلو کشورمان را متوقف کنند.
وی با تأکید بر اینکه این اقدام سبب افزایش عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران در دریا و اقیانوس شده تصریح کرد: این اقدام دلایل تأکید رهبر معظم انقلاب بر استفاده از مزیت برخورداری از دریا وهمچنین افزایش توان نیروی دریایی را مشخص می‌کند، اگر تنگه هرمز، مالاکا و باب المندب را به عنوان سه رأس یک مثلث در نظر بگیریم، عمده تجارت‌ دریایی از دل این مثلث می‌گذرد که بیشترین تهدیدها علیه شناورهای تجاری کشورها نیز در این منطقه روی می‌دهد.
رئیس دبیرخانه اشراف کلی فرماندهی نداجا خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش امروز از مهم‌‏ترین بازیگران ایجاد امنیت در این مناطق محسوب می‌شود که با دستور فرماندهی معظم کل قوا نه تنها در حوزه تأمین امنیت مرزهای آبی و دفاع از منافع ملی خود موفقیت چشمگیری کسب کرده، بلکه نگاه خود را از مرزهای آبی داخلی به دوردست برده و این نشان‌دهنده ایفای نقش بین‌المللی و تأمین امنیت در دریاها برای خود و سایر کشورهاست.
وی با اشاره به اینکه ایران با ۱۵همسایه خود یعنی ۸۰درصد همسایگان دارای مرز آبی است، افزود: فرصت‌های تجاری برای ما در دریا قرار دارد و تهدیدهای که صورت می‌گیرد نیز عمدتاً از طریق دریاست پس باید برای دفاع از منافع ملی، خودمان را مهیا می‌کردیم.
رئیس دبیرخانه اشراف کلی فرماندهی نداجا گفت: عصر امروز عصر اقتصاد آبی و اقتصاد مبتنی بر دریاهای عمیق و اقیانوسی است پس حفاظت و حراست از این منافع مهم است و ما سربازان ولایت در پی انتقال هوشمندانه میراث بزرگ انقلاب به نسل جدید هستیم و تلاش می‌کنیم انقلاب اسلامی را به سمت تمدن‌سازی و ظهور امام عصر(عج) هدایت کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه