خطوط ریلی خراسان جنوبی در ۱۳ قطعه شتاب می‌گیرد

خطوط ریلی خراسان جنوبی در ۱۳ قطعه شتاب می‌گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: کار ساخت خطوط ریلی در تمامی قطعات خراسان جنوبی امسال با اعتبار ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان شتاب بیشتری می‌گیرد و شاهد اجرای کار در ۱۳ قطعه مسیر راه‌آهن در خراسان جنوبی خواهیم بود که از نهبندان تا یونسی گناباد را شامل می‌شود.


علیرضا عباس‌زاده با بیان اینکه قطعات ۹ تا ۲۱ مسیر خط ریلی زاهدان - بیرجند - مشهد در خراسان جنوبی اجرا می‌شود، افزود: مطالعه قطعه ۹ در حال انجام است، اسناد مناقصه قطعات ۱۰، ۱۱ و ۱۲ آماده شده، اسناد مناقصه قطعات ۱۳ و ۱۴ بارگذاری شده و آماده تحویل به پیمانکار است، قطعه ۱۵ در حال اجرای مناقصه است، قطعات ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ در حال اجراست و قطعات ۲۰و ۲۱ نیز در حال انعقاد قرارداد هستند.
وی گفت: ۱۳ پیمانکار برای اجرای ۱۳ قطعه کارشان را همزمان شروع خواهند کرد تا سرعت اجرای طرح‌ها افزایش یابد و طبق وعده‌ای که داده‌ایم، تا پایان سال ۱۴۰۴ شاهد افتتاح طرح بزرگ راه‌آهن در استان خواهیم بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: طول کل مسیر ریلی از زاهدان - بیرجند - یونسی و مشهد ۹۱۰ کیلومتر خط ریلی در ۲۳ قطعه اجرا می‌شود که قطعات یک تا هشت در حوزه استحفاظی استان سیستان و بلوچستان، قطعات ۹تا ۲۱ در استان خراسان جنوبی و دو قطعه ۲۲ و ۲۳ نیز در حوزه استان خراسان رضوی اجرا می‌شود.
عباس‌زاده با اشاره به اتفاق مهم تأمین منابع مالی این طرح بزرگ ملی گفت: یکی از چالش‌های بزرگ ما در سال‌های گذشته، موضوع تأمین اعتبار کل مسیر راه‌آهن در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی بود که خوشبختانه با همت دولت و نمایندگان مجلس و همچنین موافقت رهبر معظم انقلاب با برداشت منابع از صندوق توسعه ملی، ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل تهاتر نفت برای این مسیر پیش‌بینی شد.
وی افزود: اجرای خط ریلی شرق هم اکنون به یکی از اولویت‌های اصلی طرح‌های زیرساختی کشور تبدیل شده تا زاهدان، زابل، نهبندان، سربیشه، بیرجند، قاین و یونسی گناباد را به کریدور جنوب به شمال متصل کند.
وی گفت: این مسیر هم اکنون زیر ۵ درصد پیشرفت دارد که با تأمین منابع مالی و مجوز برداشت از صندوق توسعه ملی، کار ساخت آن شتاب بیشتری می‌گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه