شمیم عطر رضوی در محلات کرمانشاه

شمیم عطر رضوی در محلات کرمانشاه

 محمدحسین مروج کاشانی  

کاروان زیر سایه خورشید در ادامه حضور در مناطق مختلف، به منطقه کیانشهر کرمانشاه رسید.به گزارش قدس آنلاین، آیین استقبال از کاروان «زیر سایه خورشید»، خادمان اعزامی از بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) عصر دوم خردادماه در کیانشهر کرمانشاه برگزار شد.خادمان حضرت با پرچم متبرک گنبد حضرت ثامن‌الحجج(ع) در محله کیانشهر، میهمان بزم عود و دود اسپند و زمزمه یا رضا یا رضای مردمان مهربان و عاشق‌پیشه کرمانشاه شدند.
در این مراسم معنوی تعداد بی‌شماری از عاشقان و دلدادگان آقا امام رضا(ع) با صفای دل و ارادت و اخلاص به هشتمین خورشید آسمان تابناک امامت و ولایت، دل خود را به نورانیت و قداست حضرت رضا(ع) صفا بخشیدند. آن‌ها با تمسک به پرچم متبرک آقا امام رضا(ع)، از راه دور خود را زائر بارگاه مقدس حضرت رضا(ع) احساس کردند.توزیع هدایای متبرک رضوی از جمله نبات و نمک متبرک از دیگر برنامه‌های حضور خادمان کاروان زیر سایه خورشید بود.در ادامه، کاروان زیر سایه خورشید در جمع طلاب، استادان و فضلای حوزه علمیه کرمانشاه حضور پیدا کرد و در مراسمی معنوی طلاب از پرچم حرم امام رضا(ع) تبرک جستند.

دستور انتشار، تفسیر و ترویج پیام مهم امام رضا(ع) به عبدالعظیم حسنی در مدارس استان کرمانشاه
کاروان زیر سایه خورشید همچنین دیروز میهمان معلمان و دانش‌آموزان کرمانشاهی شد.پیش از ظهر دیروز و در چهارمین روز از دهه مبارک کرامت، خادمان پیشوای هشتم(ع) و سفیران فرهنگی امام رضا(ع) در کاروان زیر سایه خورشید، میهمان مسئولان، معلمان، دانش‌آموزان و کارکنان سازمان آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند.در این مراسم معنوی، دل‌های بی‌قرار عاشقان دلداده با بوسیدن پرچم نورانی حرم امام رئوف آرام گرفت و با قرائت صلوات خاصه و نوای یارضا یا رضا دل‌هایشان راهی حرم مطهر رضوی و زائر آن حضرت شد.در ادامه این مراسم به پیشنهاد اعضای کاروان زیر سایه خورشید در راستای ترویج سنت و سیره امام رضا(ع)، معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه دستور انتشار، تفسیر و ترویج پیام مهم امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی را داد. در این پیام که تعاملات اجتماعی مطلوب در آموزه‌های امام رضا(ع) را بیان می‌کند به اهمیت سلام کردن و تحیت، راست‌گویی، امانت‌داری، ترک جدال، احسان، محبت، به دیدار یکدیگر رفتن، همدلی و پرهیز از تفرقه پرداخته شده است.

۵۰ دانشجوی زیارت اولی، زائر حرم امام رضا(ع) می‌شوند

به همت کاروان زیر سایه خورشید و با کمک خیران و نیکوکاران، ۵۰ دانشجوی دختر زائر اولی دانشگاه کرمانشاه، در دهه کرامت به مشهد مقدس سفر خواهند کرد. به گفته دکتر علیرضا مهرجردی، مدیر کاروان زیر سایه خورشید اعزامی به استان کرمانشاه، این زائران، دانشجویان دختر دانشگاه دولتی استان کرمانشاه هستند که تاکنون توفیق زیارت آقا علی بن موسی‌الرضا(ع) نصیب آنان نشده است.
مدیر کاروان زیر سایه خورشید کرمانشاه می‌گوید: یکی از اقدامات کاروان زیر سایه خورشید حضور در بین ارادتمندان ساحت قدسی آقا امام رضا(ع) است که تاکنون به دلایل مختلف به زیارت آن حضرت مشرف نشده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه