چه کسی پشت حمله به کرملین است؟

عملیات ترور پوتین خنثی شد

چه کسی پشت حمله به کرملین است؟

دولت روسیه روز گذشته از خنثی شدن حمله پهپادی اوکراین به اقامتگاه رئیس‌جمهور این کشور که با هدف ترور ولادیمیر پوتین انجام گرفت، خبر داد.


دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در توضیح این اتفاق اعلام کرد: تروریست‌های رژیم کی‌یف شامگاه سه‌شنبه در تلاشی شکست‌خورده قصد داشتند با دو پهپاد انتحاری کامیکازه، محل اقامت ریاست‌جمهوری در کاخ کرملین را هدف قرار دهند. مسکو حمله ارتش اوکراین را «اقدامی تروریستی» اعلام کرده و افزود: پهپادها با استفاده از اقدامات جنگ الکترونیکی، سرنگون شدند و هیچ کسی در این حادثه آسیب ندیده و خسارتی ایجاد نشده است».

اوکراین: کار ما نیست
پس از واکنش تند مقامات مسکو، یک مقام دولت اوکراین در اظهاراتی اعلام کرد این کشور نقشی در حمله پهپادی اخیر نداشته است. وی با بیان اینکه اقدام مذکور هیچ دستاوردی برای این کشور ندارد و وضعیت در میدان نبرد را نیز تغییر نمی‌دهد افزود: با حمله به کرملین این احتمال مطرح است که روسیه وادار به اتخاذ اقدامات شدیدتر شود.دولت زلنسکی تاکنون از سوی شرکای غربی‌اش به‌طور جدی از حمله به خاک روسیه منع شده با وجود این، کیف با هدف ضربه زدن به مسکو و تضعیف روحیه سربازان پوتین برنامه هایی از این دست را تاکنون اجرایی کرده است. حمله چندباره به کریمه، هدف قرار دادن برخی روستاهای مرزی روسیه، انفجار پل کریمه که این جزیره را به خاک روسیه متصل می‌کند و انهدام رزم ناو مسکووا در دریای سیاه از این دست اقدامات بود. با وجود این، چنین حماقتی اگر از سوی اوکراین صورت گرفته باشد قطعاً با واکنش جدی روسیه مواجه شده و پیامدهایی سختی برای دولت زلنسکی به همراه خواهد داشت. البته کی‌یف تاکنون دست داشتن در این حمله را رد کرده است. نباید از یاد برد چند ماه پیش و در اوج درگیری میان روسیه و اوکراین هم در سلسه انفجارهای مشکوکی در خط لوله نورد استریم که نفت روسیه را به آلمان و دیگر نقاط اروپا منتقل می‌کرد روی داد که بعدها مشخص شد کار آمریکا بوده است. حال هم باید منتظر ماند و دید چه دست‌های پشت پرده‌ای در حمله اخیر مشارکت داشته و آیا آمریکایی که از ادامه این بحران بیش از حمله سود برده و کارخانه‌های اسلحه سازی‌اش سود سرشاری می برند در پس این تحول هم هستند یا نه؟

خبرنگار: جاوید

برچسب ها :
ارسال دیدگاه