افزایش ۴۰درصدی نرخ خرید برق از تولیدکنندگان

وزیر نیرو در پاسخ به خبرنگار قدس خبر داد

افزایش ۴۰درصدی نرخ خرید برق از تولیدکنندگان

وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اعمال پاداش صرفه‌جویی در قبض‌های برق از ابتدای خرداد اجرایی می‌شود، گفت: بنای کار بر این است تا با تولید حداکثر برق در بخش خانگی، صنعت و سایر بخش‌ها با کمترین مشکل از فصل گرما عبور کنیم.


وی همچنین با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی ما برای تابستان ۱۴۰۲ این است که بتوانیم حداکثر برق را تولید کنیم تا در بخش خانگی و صنعت با مشکل روبه‌رو نشویم، خاطرنشان کرد: برای شهرک‌های صنعتی هم پیش‌بینی شده تعطیلات آن‌ها فقط یک‌روز بعدازظهر در نظر گرفته شود و ۶ روز در هفته تولید داشته باشند. 
در صنایع بزرگ هم سعی بر این است که با مدیریت مصرف، تأمین انرژی و انتقال مصارف حداکثری به ساعات غیر اوج و غیر پیک بتوانیم برق مناسبی را تأمین و برنامه‌های تولید خود را اجرایی کنیم. محرابیان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین بخشی که مردم می‌توانند با آن در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، سیستم‌های سرمایشی است. این‌طور که با خاموش کردن کولرهای آبی و گازی در ساعاتی که نیاز نیست، این صرفه‌جویی را انجام دهند. خاموش کردن سایر سیستم‌ها مانند سیستم‌های روشنایی یا وسایل برقی مانند تلویزیون یا استقرار کولرها در نقاطی که کمتر گرم شوند، از دیگر روش‌های صرفه‌جویی است. 
وزیر نیرو در پاسخ به سؤال خبرنگار قدس درباره اقدام‌های دولت برای افزایش سرمایه‌گذاری و تولید برق توسط بخش خصوصی و تولیدکنندگان خرد گفت: اتفاقی که در یک سال گذشته رخ داده این بودکه ما نرخ خرید برق را به ویژه از بخش خصوصی به شدت افزایش داده‌ایم. در نیروگاه‌های مقیاس‌بزرگ، این نرخ حدود ۶۰ تومان بوده که اکنون به بالای ۱۰۰ تومان رسیده و در نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس بخش خصوصی هم افزایش نرخ خرید قابل توجهی  داشته‌ایم که بتوانند با انگیزه بیشتری به تولید بپردازند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه