رؤیای المپیک دورتر از همیشه 

تعلل فدراسیون برای معرفی سرمربی تیم امید تمامی ندارد

رؤیای المپیک دورتر از همیشه 

وعده خیالی مهدی تاج درباره معرفی سرمربی ایرانی تیم المپیک نشان داد برخلاف ادعای متولیان فوتبال ایران سرنوشت تیم امید ایران برای آن‌ها هیچ اهمیتی ندارد و مسئولان فدراسیون فوتبال ترجیح می دهند با وقت‌کشی و تداوم بلاتکلیفی این تیم، همچنان تیم امید را در حسرت راهیابی به مسابقات المپیک باقی نگه دارند.


حدود دو هفته پیش مهدی تاج پس از هشدار وزیر ورزش و جوانان مبنی بر تعیین تکلیف تیم المپیک در مصاحبه‌ای ادعا کرد به زودی سرمربی ایرانی تیم المپیک معرفی خواهد شد، اما انگار «به‌زودی» آقای رئیس با تعریف «به‌زودی» در لغت‌نامه دهخدا تفاوت دارد تا به این ترتیب سفارش وزیر ورزش و اعتراض مسئولان کمیته ملی المپیک را زیرسیبیلی رد کند.
اینکه چرا مهدی تاج و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از معرفی جانشین مهدی مهدوی کیا خودداری می‌کنند، برای بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد ماجرا به معرفی حبیب کاشانی از سوی کمیته ملی المپیک به عنوان مدیر تیم المپیک ربط دارد.  از این رو آن‌ها به واسطه اینکه زیربار انتخاب دستوری کمیته ملی المپیک نروند تا به امروز نه حکمی برای کاشانی صادر و نه سرمربی تیم ملی را معرفی کردند!
مسئولان کمیته ملی المپیک که از این روند به هیچ وجه رضایت ندارند با تصمیمات سخت‌گیرانه به نوعی بی تفاوتی مسئولان فدراسیون فوتبال را جبران کردند و با بیرون کشیدن نام فدراسیون فوتبال از فهرست فدراسیون‌هایی که بودجه دریافت کردند، به این ترتیب به رفتار سؤال برانگیز فدراسیون فوتبال پاسخ دادند.
 از طرفی شنیده می‌شود به احتمال فراوان کمیته ملی المپیک نام فدراسیون فوتبال را از فهرست فدراسیون‌های اعزام کننده تیم به بازی‌های آسیایی حذف خواهد کرد تا به این ترتیب از یک آبروریزی بزرگ جلوگیری کنند، هرچند برای این تصمیم نیاز به هماهنگی‌های سطح بالاتر وجود دارد که به‌سادگی امکان‌پذیر نیست!
اما نکته جالب و عجیب این است که باوجود پیگیری‌های پرشمار مسئولان کمیته ملی المپیک مدیران فوتبال هیچ واکنشی به اصرارها و پیگیری‌های طرف مقابل نشان نمی‌دهند تا مشخص شود تعیین‌تکلیف این تیم نه تنها اولویت مهدی تاج و همکارانش نیست، بلکه برای آن‌ها هیچ اهمیتی ندارد؛ حتی اگر قرار باشد این تیم طلسم راهیابی به مسابقات المپیک را پس از چهار و اندی دهه بشکند.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه