ما خادم نوجوان‌های معتکف هستیم

خانم غرویان، معاون خواهران اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان خراسان در گفت‌وگو با قدس:

ما خادم نوجوان‌های معتکف هستیم


معتکفان دانش‌آموز چند نفر هستند؟ 
دخترها 110 نفرند که مخاطبان انجمن اسلامی دانش‌آموزان هستند و فعالیت‌هایشان زیر نظر سرگروهشان انجام می‌شود.

برای اعتکاف دانش‌آموزی چطور برنامه‌ریزی می‌کنید که فضایی متناسب با سن و سال و روحیه بچه‌ها فراهم شود؟ 
امسال سیر محتوایی اعتکاف دانش‌آموزان را بر مبنای «عبد صالح مصلح» گذاشتیم؛ بنده‌ای که خودسازی کرده (صالح است) و در جامعه هم نقش اجتماعی ایفا می‌کند (مصلح است). بر اساس همین محور محتوایی، برنامه‌ها و محور گعده‌ها و برنامه سخنران‌ها طراحی شد.

اعتکاف دانش‌آموزی چه تفاوتی با بقیه اعتکاف‌ها دارد؟
 تفاوت این اعتکاف با بقیه اعتکاف‌ها این است که کارهای پیش و پس و هنگام اعتکاف را به عهده خود دانش‌آموزان گذاشتیم. مثلاً بسته‌ای را تهیه کردیم که خود بچه‌ها طرحش را زدند و خودشان دوختند. چیزهایی تهیه کردیم به اسم روزی معنوی که خودشان آماده کرده‌اند. تیم رسانه‌ای از بین خودشان انتخاب شده و خودشان تولید محتوا انجام می‌دهند. تلاش کردیم اقتضائات نوجوان بودن معتکفان را حتی در انتخاب سخنران و مداح و میهمانمان در نظر بگیریم. در این اعتکاف میهمان تازه مسلمان داریم، مداح‌های خاص و محبوب را دعوت کرده‌ایم و برنامه‌های ویژه روزانه داریم.

به‌جز برنامه‌های معنوی روزانه، معتکفان نوجوان روزشان را چطور می‌گذرانند؟
اتفاقات ویژه روزانه داریم. دفتر بولت ژورنالی برایشان تهیه کردیم که مخصوص همین سه روز است. قرار است برنامه‌ریزی معنوی سالانه‌شان را همین‌جا یاد بگیرند. محتواهای مجازی هم هست که توسط سرگروه‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد. احوال بچه‌ها خیلی خوب است. این را از این بچه‌ها شنیدم و برایم جالب است که می‌گویند «ما کل رزق سال گذشته‌مان را در روزهای اعتکاف از امام رضا(ع) گرفتیم».

برای بعد از اعتکاف هم برنامه‌ای برایشان تدارک دیده‌اید؟
ما حتی برای بچه‌هایی که موفق به حضور نشده‌اند هم برنامه‌ریزی کردیم. بچه‌های تیم رسانه‌ای تکه‌هایی از اتفاقات اعتکاف را ثبت و ضبط کرده و برای بچه‌هایی که ثبت‌نام کردند ولی امکان حضور برایشان فراهم نشده ارسال می‌کنند؛ با این کپشن «ما در اعتکاف به یادت هستیم».

برچسب ها :
ارسال دیدگاه