راه‌اندازی بانک در الهیه مشهد مجوز ندارد

راه‌اندازی بانک در الهیه مشهد مجوز ندارد


​​​​​​​حمید صفایی نیکو، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص فعالیت نکردن شعب بانکی در منطقه الهیه مشهد گفت: در سال‌های اخیر با عنایت به سیاست‌های کلی نظام مبنی بر کوچک و چابک‌سازی بدنه دولت و سازمان‌های دولتی، بانک مرکزی نیز به تبع همین سیاست، هرگونه بسط و گسترش شبکه بانکی را محدود کرده و هیچ‌گونه مجوزی برای ایجاد واحد جدید صادر نمی‌کند.
وی افزود: در همین راستا هرگونه خرید ملک توسط بانک‌های دولتی نیز ممنوع شده است. با وجود نیازسنجی، بازدیدهای فراوان، درخواست‌ها، مکاتبات و پیگیری‌های به عمل آمده در راستای توسعه و گسترش شبکه بانکی جدید در مناطق مستعد و مورد نیاز شهر و استان نظیر الهیه مشهد تاکنون مجوزی در این خصوص از سوی بانک مرکزی صادر نشده است.
وی توضیح داد: افزون بر این موضوعات، افزایش سرسام‌آور و تصاعدی هزینه‌های اجاره‌بها در منطقه الهیه به ویژه مناطق تجاری و پررونق نیز مزید بر علت حضور نداشتن شبکه بانکی است.
صفایی نیکو بیان کرد: همچنین متولی نیازسنجی و طراحی فضاهای شهری در اسناد چشم‌انداز توسعه شهرها از جمله پیش‌بینی تخصیص مناطقی برای استقرار و خدمت‌رسانی سازمان‌ها، ادارات دولتی، بانک‌ها و... به ویژه در مناطقی که به تازگی ایجاد شده‌اند، شهرداری‌ها هستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه