یادمان‌‎های راهیان نور الهام‌بخش عاشقان الی‌الله است

تولیت آستان قدس رضوی:

یادمان‌‎های راهیان نور الهام‌بخش عاشقان الی‌الله است

تولیت آستان قدس رضوی مناطق عملیاتی جنوب کشور و یادمان‌‎های شهدا و راهیان نور را میقات و میعادگاه عاشقان الی‌الله دانست.


به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی روز چهارشنبه (10 اسفندماه) ضمن حضور در زیارتگاه شهدای هویزه و ادای احترام به شهید سید محمدحسین علم‌الهدی و یاران شهیدش در حماسه هویزه، در جمع زائران این کربلای ایران به ایراد سخن پرداخت و اظهار کرد: شهید علم‌الهدی و شهدای عزیز هویزه جوانانی مؤمن، انقلابی و دلیرمردان سرافرازی بودند که دل‌هایی لبریز از ایمان داشتند و با سلاح بسیار اندک و حتی با دست خالی در برابر بعثی‌های تا بُن دندان مسلح و مجهز ایستادند و کوچک‌ترین هراسی به دل راه ندادند.
وی با بیان اینکه نسل جوان باید با سرگذشت و زندگی جوانان قهرمانی همچون شهید علم‌الهدی آشنا شوند، خاطرنشان کرد: شهید علم‌الهدی با اینکه تنها 22 سال سن داشت، اما ره 100ساله را یک شبه طی کرد؛ او دائم با قرآن و نهج‌البلاغه مأنوس بود و اهل معرفت، بصیرت، مجاهدت و تربیت بود.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این سخن شهید سلیمانی که «شرط شهید شدن، شهید بودن است» ابراز کرد: شهدا هر کدام خصوصیات و کمالات ممتاز و منحصر به فردی دارند که اگر این گونه نبود به شهادت نمی‌رسیدند و مزار مطهرشان میعادگاه عاشقان الی‌الله نمی‌شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به اینکه شهدا در راه اهداف مقدس اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند، اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) در بستر زمان امتداد دارند و همیشگی هستند، حرم‌های مطهر آنان نیز در بستر زمان و مکان امتداد دارد و راه ایشان نیز این گونه است.  وی مناطق عملیاتی جنوب کشور را مکان‌هایی مقدس و الهام‌بخش خواند و تصریح کرد: مناطق عملیاتی جنوب امتداد حرم اباعبدالله الحسین(ع) و امام رضا(ع) هستند. این سرزمین‌های مقدس رواق‌هایی هستند که برای تقرب به اهل بیت(ع) باید در آن‌ها حضور یافت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه