فرهنگ شهادت ضامن حفظ اسلام و تداوم امنیت و استقلال

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با علمای اهواز و خانواده شهیدان تأکید کرد

فرهنگ شهادت ضامن حفظ اسلام و تداوم امنیت و استقلال

سفر حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی به استان خوزستان به منظور بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور و یادمان‌های راهیان نور روز گذشته آغاز شد.


​​​​​​​تولیت آستان قدس رضوی که به منظور حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس به اهواز سفر کرده صبح دیروز با استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استان خوزستان وارد شهر اهواز شد. تولیت آستان قدس رضوی در نخستین روز سفر به خوزستان با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در این استان و حضرات آیات سیدعلی شفیعی و موسوی جزایری و جمعی از روحانیون و فضلای حوزه علمیه اهواز دیدار و گفت‌وگو کرد. حضور تولیت آستان قدس رضوی در مرقد علی بن مهزیار از دیگر برنامه‌های سفر خوزستان در روز نخست بود. 
تولیت آستان قدس رضوی در این دیدارها که با همراهی علی‌اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان صورت پذیرفت، ضمن اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی آستان قدس رضوی، خادمان حقیقی امام رضا(ع) را اولیاءالله، مقربان و ملائکه الهی دانست و ابراز کرد: سالانه زائران بسیاری از اقصی نقاط جهان با ادیان و مذاهب مختلف به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند که این تنوع از لحاظ دین، ملیت و موقعیت اجتماعی رنگین‌کمانی از همه اقشار و سنین گوناگون را به وجود آورده است.
وی با اشاره به توسل علما، اساتید و روحانیون برجسته به امام هشتم(ع)، عنوان کرد: بسیاری از علمای بزرگ و انسان‌های تأثیرگذار برای تقرب و نزدیکی به ذات اقدس باری تعالی و برای رفع موانع معنوی و دنیوی خود به وجود مقدس امام علی بن موسی الرضا(ع) متوسل شده‌ و پاسخ گرفته‌اند و مسیر سیر و سلوک معنوی در زندگی فردی و اجتماعی خود را به برکت این امام همام هموار کرده‌‌اند.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه بر تأثیر و اهمیت تربیتی کاروان راهیان نور به ویژه برای نسل جوان تأکید کرد و افزود: تأثیر این کاروان‌ها روی جوانان بسیار است و موجب رشد فرهنگ متعالی شهادت، انسانیت و جوانمردی در میان آنان می‌شود.
همچنین تولیت آستان قدس رضوی در جریان سفر خود به استان خوزستان با حضور در منزل شهید علی هاشمی، با خانواده این فرمانده شجاع دوران دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در این دیدار امنیت، ثبات و اقتدار کشور را مدیون ایثارگری‌های شهدا و صبر خانواده معزز آن‌ها دانست و اظهار کرد: فرزند صالح محصول تربیت صحیح والدین است و شهیدان از خانواده‌هایی برخاسته‎اند که با الگوهای ارزشی اسلام اقدام به تربیت فرزندان خود کرده‌اند.
وی شهادت را بالاترین مرحله از خود گذشتگی و ایثار در راه خداوند خواند و ابراز کرد: شهیدان در راستای ایمان دینی و عمل به وظیفه، با حریت و آزادمنشی جان خود را در راه حفظ اسلام که هدفی متعالی است نثار کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با تأکید بر اهمیت حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، این فرهنگ را ضامن حفظ اسلام و تداوم امنیت و استقلال کشور دانست و گفت: آشنایی نسل جوان با ارزش‌ها و فرهنگ شهدا موجب مصون‌سازی آنان در برابر تهاجم فرهنگ دشمن است و برگزاری اردوهای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور با حضور نسل جوان می‌تواند در این مسیر بسیار مؤثر باشد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند موجب رشد و تعالی اخلاقی و معنوی آنان شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه