پیوندی از پاکستان تا ماداگاسکار

آیین ازدواج دو زائر غیرایرانی در رواق دارالرحمه حرم مطهر برگزار شد 

پیوندی از پاکستان تا ماداگاسکار

همزمان با اعیاد نورانی شعبانیه، پیوند آسمانی دو زائر غیرایرانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.


به گزارش آستان‌نیوز، مراسم پیوند خانم سکینا محسن رضا از کشور پاکستان با آقای عمل معزعلی از کشور ماداگاسکار در رواق دارالرحمه حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار شد.
مدیر زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به اهمیت فریضه ازدواج، اظهار کرد: بشر از نخستین روز‌های حضور خود بر عرصه خاک و شکوفایی جوانه‌های تأمل و تدبیر در حیات بشری، به خوبی دریافته خانواده بهترین مأمن انسان و شایسته‌ترین کانون برای تبلور سکون و اطمینان است.
حجت‌الاسلام سیدمحمد ذوالفقاری ادامه داد: این امر نشان می‌دهد خانواده یکی از اساسی‌ترین و طبیعی‌ترین نیاز‌های انسان به شمار می‌آید. بسیاری از مشکلات روانی حاصل از تنش‌های زندگی روزمره توسط یک خانواده سالم و بهنجار التیام یافته و جبران می‌شود. 
وی بیان کرد: ازدواج و موفقیت در آن به عنوان یک واقعه اجتماعی، زیستی و فرهنگی، به دلیل نقش بنیادین آن در تشکیل خانواده از اهمیتی بسیار برخوردار است، به گونه‌ای که می‌توان گفت بدون ازدواج، خانواده مفهوم چندان روشن و واضحی ندارد؛ چرا که ازدواج به عنوان سنگ بنای اولیه خانواده و به عنوان عاملی اساسی برای زوجیت و همدلی دو جوان و زمینه بالندگی و پیشرفت همسران به شمار می‌آید.  وی ادامه داد: انسان‌ها می‌توانند در سایه اندیشه و ایمان واقعی و در پناه زوجیتی شایسته، با اطمینان و صلابت، بر ناکامی‌ها و فراز و نشیب‌های زندگی چیره شوند و از وادی‌های شکست، مصمم و استوار عبور کرده و از گذرگاه اسفل السافلین به سوی اعلا علیین که همان مقصود خلقت است، مسیری بگشایند. به همین دلیل، متفکران اخلاقی و حقوقی جوامع بشری درصدد برآمده‌اند تا بر استحکام این کانون بیفزایند و ازدواج، این سنت تغییرناپذیر الهی را در جامعه، هر چه بیشتر تقویت کنند تا انسان‌ها ازدواج را زمینه کسب کمال خویشتن بیابند. 
در ادامه خانم سکینا محسن رضا گفت: از اینکه در کنار حرم مطهر حضرت رضا(ع) زندگی مشترک را آغاز می‌کنم، بسیار احساس خوشبختی می‌کنم. از مسئولان آستان قدس رضوی بابت فراهم کردن زمینه این پیمان الهی تشکر می‌کنم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه