تجلیل از حکیم واقف

گرامیداشت آیت‌الله سید محمدتقی حکیم در فرهنگسرای نیاوران

تجلیل از حکیم واقف

آیین بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال عالم ربانی و واقف کتابخانه به آستان قدس رضوی آیت‌الله سید محمدتقی حکیم با همکاری شهرداری منطقه یک تهران با حضور رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و جمعی از استادان حوزه و دانشگاه دوشنبه شب در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.


​​​​​​​به گزارش آستان‌نیوز، در این مراسم که جمعی از نیکوکاران، خیران، واقفان و اعضای خانواده آن مرحوم حضور داشتند، یاد و نام آن عالم وارسته، فقیه و مجاهد گرامی داشته شد.
در این آیین پس از تلاوت آیه‌هایی از کلام‌الله مجید، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در سخنانی وقف را سنتی حسنه در میان مسلمانان خواند و گفت: بسیاری افراد در طول تاریخ اسلام نام خود را با وقف ماندگار کرده‌اند.  وی تصریح کرد: آیت‌الله حکیم برای رسیدن به محبوب راه را خوب می‌شناخت و وقف به ساحت مقدس رضوی را برای این مسیر انتخاب کرد.
مهندس علیرضا نظری، مدیر پروژه ساختمان جدید کتابخانه آیت‌الله حکیم نیز با بیان خاطراتی از این واقف نیکوکار یاد و خاطر این واقف فقید را گرامی داشت.
در ادامه این مراسم خیران و نیکوکاران فعال در امور فرهنگی با اهدای هدایایی از سوی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی مورد قدردانی قرار گرفتند.
آیت‌الله سیدمحمدتقی حکیم تابستان ۱۳۴۰ به دعوت اهالی محله حصار بوعلی شمیران در منطقه نیاوران به تهران مهاجرت کرد و امامت جماعت مسجد این منطقه را پذیرفت و ۶۰ سال امام جماعت این مسجد بود. او در سال ۱۳۷۵ با اهدای ۱۵ هزار جلد کتاب چاپی، ۱۲۰ جلد کتاب‌ چاپ سنگی و ۱۵۰ جلد کتاب خطی، کتابخانه عمومی این محله را پایه گذاشت و بر آستان قدس رضوی وقف کرد تا همگان بتوانند از آن بهره گیرند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه