از طرف بانو زینب کبری(س)

خادمان حرم مطهر رضوی امسال گل‌آرایی حرم حضرت‌ امام حسین(ع) را به نیت پیام‌آور کربلا انجام دادند

از طرف بانو زینب کبری(س)

در آستانه سوم شعبان خادمان حرم مطهر رضوی در آستانه میلاد خجسته امام حسین(ع) و قمربنی‌هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) اعتاب مقدس کربلا را با 300هزار شاخه گل آذین‌بندی می‌کنند.


به گزارش آستان نیوز، در آستانه ماه شعبان و فرارسیدن میلاد سه گوهر تابناک عصمت و طهارت اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت ابوالفضل عباس(ع) و امام سجاد(ع)، حرم‌های مقدس امامان شیعه در عراق به همت جمعی از خادمان بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) آذین‌بندی شد تا اعتاب مقدس عراق معطر به شمیم رضوی شود.
در این مراسم خادمان حرم امام رضا (ع) پس از اهدای گل‌های طبیعی به آستان قدس حسینی، آن‌ها را تزئین و در آستانه میلاد امام سوم شیعیان روی ضریح حرم حسینی قرار دادند.
با ورود خادمان حرم رضوی همراه با برخی از خادمان حرم حسینی با نوای «یا علی» و «یا حسین»، گل‌های تزئین شده در جوار ضریح حرم سیدالشهدا (ع) قرار گرفت و برای دقایقی در‌های ورودی به ضریح حرم به روی زائران بسته شد.
پس از آن گل‌های تزئین شده که در بین آن‌ها نام امام حسین (ع) هم نقش بسته بود، بالای ضریح قرار گرفت و پس از پایان تزئین حرم حسینی در آستانه میلاد آن حضرت و اعیاد شعبانیه، در‌های ورودی به روضه منوره باز شد و زائران گرداگرد ضریح مطهر حسینی، حلقه زدند. 
حسین فرجی، مسئول گروه گل‌آرایی اعتاب مقدس و از خادمان بارگاه منور رضوی با اشاره به جزئیات گل‌آرایی ویژه صحن و سرای حرم‌های مقدس گفت: در آستانه ماه شعبان جمعی از خادمان حرم رضوی با دو دستگاه تریلی و 300هزار شاخه گل، کار گل‌آرایی صحن و سرای حرم‌های مقدس در عراق را آغاز کردند تا به استقبال میلاد فرخنده امام حسین(ع) بروند.
وی با بیان اینکه 21سال متوالی است که اعتاب مقدس در اعیاد شعبانیه توسط تولیدکنندگان و ناذران گل، آذین‌بندی می‌شود، افزود: خادمان حرم رضوی کار گل‌آرایی را از شب عید مبعث در حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) آغاز و در روز عید نیز حرم حضرت قمربنی‌هاشم(ع) را تزئین کردند.
فرجی ادامه داد: پس از آن ضریح مطهر امام حسین(ع) گل‌آرایی شد و قرار است تا سوم شعبان تمامی صحن و سرای حرم اباعبدالله(ع) آذین‌بندی شود. دیروز نیز کار گل‌آرایی حرم امامین جوادین(ع) در کاظمین انجام شد و امروز حرم امامین عسکریین(ع) گل‌آرایی می‌شود.
مسئول گروه گل‌آرایی اعتاب مقدس اظهار کرد: علاوه بر بارگاه‌های ائمه اطهار(ع) در نجف اشرف، کربلا، کاظمین و سامرا سایر مزارها و زیارتگاه‌های عراق نیز تا سوم شعبان با دسته‌های گل، آذین‌بندی می‌شوند.
وی با بیان اینکه در این اقدام معنوی، 18 نفر از خادمان و ناذران گل مشارکت داشتند، افزود: هر ساله به نیت یکی از ائمه اطهار(ع) کار گل‌آرایی مزارهای مطهر انجام می‌شود که امسال از طرف بانو حضرت زینب کبری(س) گل‌آرایی و تزئین حرم‌های مطهر انجام شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه