نشان طلایی جشنواره ترویج زبان فارسی برای «بازیگر پنجم» به‌نشر

نشان طلایی جشنواره ترویج زبان فارسی برای «بازیگر پنجم» به‌نشر

کتاب «بازیگر پنجم» نشان طلایی ادبیات داستانی معنوی کودک و نوجوان را در هفدهمین جشنواره بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی در بخش آثار ادبی معنوی کسب کرد.


​​​​​​​به گزارش آستان‌نیوز، کتاب «بازیگر پنجـم» نوشته محسن هجری است. این کتاب، داستان گروهی از دانش‌آموزان پسر را روایت می‌کند که در حال تدارک و راه‌اندازی گروه تئاتر با مضمون تاریخی و دینی هستند. این تئاتر به پنج بازیگر اصلی نیاز دارد که چالش داستان در انتخاب بازیگر پنجم رخ می‌دهد.
 دانش آموزان در این نمایش باید نقش‌های سه نفر از یاران امام حسن(ع) یعنی حجربن عدی، کمیل بن زیاد، رشید هجری و دو نقش دیگر عمروعاص و معاویه را بازی کنند که چالش داستان برای بازی در نقش بازیگر پنجم، معاویه پیش می‌آید و دسیسه دقیقاً از اینجا آغاز می‌شود؛ چرا که هیچ‌کس حاضر نیست نقش «معاویه» به عنوان بازیگر پنجم را بپذیرد. این گره داستانی تا پایان داستان دستخوش اتفاقات و بیان واقعیت‌های تاریخی می‌شود.
بازیگر پنجم یکی از کتاب‌های مجموعه ۱۴ جلدی رمان نوجوان است که با توجه به شرایط روز جامعه و نیاز به تدبر و دوری از شتاب‌زدگی، مطالعه آن توصیه می‌شود. این کتاب‌ها مجموعه رئالیسم دینی هستند که هر کدام از جلدهای این مجموعه با بیان یک محتوای دینی در زندگی امروزی پیش می رود. در این مجموعه آثار، گره‌های زندگی روزمره نوجوان با تأسی از منش یکی از معصومان(ع) و یارانشان حل می‌شود یا شرایطی در این داستان‌ها فراهم می‌شود که یک برهه تاریخی نشان داده شود. در این اثر نیز ماجرای دسیسه عمر و عاص و معاویه در یک نمایش مدرسه، مشابه سازی شده است. نمایشی که خود ماجرای این دسیسه را به تصویر می‌کشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه