هفتمین مدرسه حج و زیارت ویژه اهل سنت افتتاح شد

با حضور نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت 

هفتمین مدرسه حج و زیارت ویژه اهل سنت افتتاح شد


هفتمین مدرسه حج و زیارت کشور ویژه اهل سنت با حضور نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در شهر تربت‌جام افتتاح شد.  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این مدرسه که ویژه آموزش امور حج و زیارت به برادران اهل سنت است، همزمان با عید مبعث در مدرسه علمیه «احمدیه» در جوار مزار شیخ الاسلام احمد جامی افتتاح شد. نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در این باره گفت: مدرسه حج می‌تواند به ارتقای علمی و پاسخ‌گویی به نیاز زائران فرهیخته کمک کند و ضرورت دارد روحانیان کاروان‌های اهل سنت با حضور در چنین مدرسه‌هایی پاسخ‌گویی مناسب به زائران داشته باشند.
حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب اظهار کرد: تاکنون در استان‌های هرمزگان، فارس، خراسان رضوی و گلستان مدارس حج برای کاروان‌های حج و زیارت اهل سنت ایجاد شده است.
وی گفت: برادران اهل سنت با شیعیان همزیستی مسالمت‌آمیز دارند و این شیوه می‌تواند الگویی مناسب برای کشور باشد. با پاسداشت ارزش‌های اسلامی می‌توان در بهبود الگو‌های جامعه گام‌های مؤثری برداشت.
گفتنی است، شهرستان مرزی و تلفیقی تربت‌جام با ۲۶۰هزار نفر جمعیت در ۱۶۰کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد و با افغانستان هم‌مرز است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه