افزایش 49درصدی مسافران فرودگاهی مشهد

مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی خبر داد

افزایش 49درصدی مسافران فرودگاهی مشهد

مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی درباره وضعیت پروازها در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: بیشترین پروازی که از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد انجام شده در پروازهای داخلی به مقصد تهران و در پروازهای خارجی به مقصد شهر نجف بوده است. 


افزایش 20 درصدی پروازهای مشهد
محمود امانی‌بنی توضیح داد: ما در ۹ماهه ابتدایی سال جاری در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد ۴۹ درصد افزایش مسافر نسبت به زمان مشابه در سال گذشته داشتیم.
وی افزود: نسبت به ۱٠ ماهه ابتدایی سال، ۲٠درصد افزایش پرواز داشتیم و در مجموع ۴۶ هزار و ۷۲۷ پرواز انجام شده که طی آن‌ها ۶ میلیون و ۳٠۹ هزار و ۷ مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد جابه‌جا شده‌اند. 

3 درصد کاهش مسافر در آذر و دی 
مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی گفت: به تفکیک رشد مسافر از فروردین ماه ۷٠درصد، اردیبهشت ۱۳۳ درصد، خرداد ۷۹درصد، تیر ۶٠درصد، مرداد ۹٠ درصد، شهریور 142 درصد، مهر 38 درصد و آبان 10 درصد رشد ورودی و خروجی مسافر داشته‌ایم. 
امانی‌بنی خاطرنشان کرد: در ماه‌های آذر و دی نسبت به سال گذشته ۳ درصد کاهش رشد مسافر داشتیم که البته در آذر ماه پروازها یک درصد و در دی ماه نیز 4 درصد کاهش داشته است.
وی در توضیح تعداد نشست و برخاست پروازها در دی ماه سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: کاهش 7درصدی پروازهای داخلی و افزایش 13 درصدی پروازهای خارجی را داشته‌ایم که از نظر اعزام و پذیرش مسافران داخلی 5 درصد کاهش و در مسافران خارجی 6 درصد رشد داشته‌ایم.

5 حادثه مرتبط با چرخ‌های هواپیما داشته‌ایم
مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی درباره حوادث رخ داده در فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج مورد باز نشدن چرخ‌ها و یا ترکیدگی لاستیک‌ها را داشتیم که رعایت استانداردها و آنچه لازم است برای ایمنی پروازها تشدید شده و در ماه‌های اخیر این اتفاق کمتر رخ داده است.

خبرنگار: امیرحسین قربانپور

برچسب ها :
ارسال دیدگاه