سرقت منزل در پوشش پرستار خانگی!

هشدار پلیس در مورد به کارگیری افراد ناشناس در روزهای پایانی سال

سرقت منزل در پوشش پرستار خانگی!

متهم به سرقت‌های سریالی در پوشش پرستار خانگی زن سالخورده دستگیر شد. به گزارش قدس خراسان، فرمانده انتظامی مشهد مقدس در تشریح جزئیات این خبر گفت: بیست و سوم بهمن ماه، مرد جوانی با مراجعه به کلانتری شفا، پلیس را در جریان سرقت مقداری طلا از منزل مادرش قرار داد و پرونده با دستور قضایی برای رسیدگی تخصصی به دایره تجسس ارجاع شد.


​​​​​​​سارق، آشنا بوده است

سرهنگ احمد نگهبان ضمن اشاره به بررسی‌های میدانی مأموران دایره تجسس کلانتری شفا در محل وقوع جرم توضیح داد: بر اساس این تحقیقات و بررسی‌ها مشخص شد سرقت توسط یک فرد آشنا به محل انجام شده است. تحقیقات از مالباخته مشخص کرد در این منزل یک پرستار خانگی برای نگهداری از مادر شاکی که بیماری دارد، استخدام شده است.
وی ادامه داد: در تحقیقات بیشتر مشخص شد حدود سه ماه پیش، شاکی پرونده به علت بيماری مادر سالخورده‌اش، خانم 38 ساله‌ای را برای پرستاری از او از طریق یکی از سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی استخدام کرده؛ ولی این پرستار حدود 10 روز است به دلیل بیماری دخترش به منزل آن‌ها نیامده است.
رئیس پلیس مشهد با بیان اینکه خاموش‌بودن تلفن همراه پرستار خانگی دلیلی شد تا ظن پلیس نسبت به نقش داشتن او در ماجرای سرقت تقویت شود، تصریح کرد: مأموران دایره تجسس کلانتری شفا با جمع‌آوری ادله و مستندات کافی در خصوص دست داشتن مظنون در سرقت منزل، با یک سری تحقیقات میدانی و استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی، مخفیگاهش را شناسایی و با کسب مجوز قضایی، او را در اقدامی ضربتی دستگیر کردند. 

اعتیاد همسرم مرا مجبور به کار کرده است
فرمانده انتظامی مشهد بیان کرد: متهم که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده توسط همکارانم، به سرقت از منزل شاکی اعتراف کرد و در خصوص طلاها توضیح داد: حدود دو سال است شوهرم گرفتار اعتیاد شدید به مواد مخدر صنعتی شده و من نیز برای گذران امور زندگی مشغول به پرستاری از بچه‌های خردسال یا افراد سالخورده در خانه‌های مردم هستم.

مشکلات عدیده مالی وسوسه‌ام کرد
نگهبان ادامه داد: این خانم شرح داد حدود سه ماه پیش به عنوان پرستار در منزل مادر شاکی مشغول به کار شدم.  یکی از روزها که به درخواست شاکی پرونده مشغول نظافت تمامی قسمت‌های منزل بودم، محل نگهداری طلاهای مادرش را پیدا کردم. به دلیل مشکلات فراوان مالی، برق طلاها وسوسه‌ام کرد و دیگر نتوانستم خودم را کنترل کنم. مقداری از آن‌ها را با فاکتورهايش برداشتم و به یکی از طلافروشی‌ها فروختم و اکنون از کرده خود پشیمان شده‌ام.
رئیس پلیس مشهد در پایان بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.
شهروندان عزیز در ایام پایانی سال که بیشتر از حضور کارگران منزل برای نظافت استفاده می‌کنند، لازم است مواردی را در نظر بگیرند؛ از جمله اینکه افراد آشنا یا افرادی را که توسط آشنایان معرفی شده‌اند و مورد اطمینان نسبی هستند برای کار در منزل و نظافت‌های ایام منتهی به عید نوروز در اولویت قرار دهند.
پیش از حضور این افراد که معمولاً ناشناس هستند، وجوه نقد، طلا و اموال قیمتی خود را دور از دسترس و در محل امن قرار دهید. همچنین برای استخدام پرستار خانگی که عموماً با کودک یا افراد سالخورده در منزل تنها گذاشته می‌شوند، حتماً بررسی‌های لازم را انجام داده و اگر نیاز است از محل‌هایی که فرد مورد نظر در آنجا کار می‌کرده یا مشغول به کار است، سؤالاتی در خصوص امانت‌داری و روحیات پرستار موردنظرتان بپرسید تا احتمال دستبرد به اموال باارزش و وسوسه‌کننده‌ کمتر باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه