printlogo


مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی خبر داد
افزایش 49درصدی مسافران فرودگاهی مشهد
مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی درباره وضعیت پروازها در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: بیشترین پروازی که از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد انجام شده در پروازهای داخلی به مقصد تهران و در پروازهای خارجی به مقصد شهر نجف بوده است. 


افزایش 20 درصدی پروازهای مشهد
محمود امانی‌بنی توضیح داد: ما در ۹ماهه ابتدایی سال جاری در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد ۴۹ درصد افزایش مسافر نسبت به زمان مشابه در سال گذشته داشتیم.
وی افزود: نسبت به ۱٠ ماهه ابتدایی سال، ۲٠درصد افزایش پرواز داشتیم و در مجموع ۴۶ هزار و ۷۲۷ پرواز انجام شده که طی آن‌ها ۶ میلیون و ۳٠۹ هزار و ۷ مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد جابه‌جا شده‌اند. 

3 درصد کاهش مسافر در آذر و دی 
مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی گفت: به تفکیک رشد مسافر از فروردین ماه ۷٠درصد، اردیبهشت ۱۳۳ درصد، خرداد ۷۹درصد، تیر ۶٠درصد، مرداد ۹٠ درصد، شهریور 142 درصد، مهر 38 درصد و آبان 10 درصد رشد ورودی و خروجی مسافر داشته‌ایم. 
امانی‌بنی خاطرنشان کرد: در ماه‌های آذر و دی نسبت به سال گذشته ۳ درصد کاهش رشد مسافر داشتیم که البته در آذر ماه پروازها یک درصد و در دی ماه نیز 4 درصد کاهش داشته است.
وی در توضیح تعداد نشست و برخاست پروازها در دی ماه سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: کاهش 7درصدی پروازهای داخلی و افزایش 13 درصدی پروازهای خارجی را داشته‌ایم که از نظر اعزام و پذیرش مسافران داخلی 5 درصد کاهش و در مسافران خارجی 6 درصد رشد داشته‌ایم.

5 حادثه مرتبط با چرخ‌های هواپیما داشته‌ایم
مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی درباره حوادث رخ داده در فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج مورد باز نشدن چرخ‌ها و یا ترکیدگی لاستیک‌ها را داشتیم که رعایت استانداردها و آنچه لازم است برای ایمنی پروازها تشدید شده و در ماه‌های اخیر این اتفاق کمتر رخ داده است.

خبرنگار: امیرحسین قربانپور