برگزاری ۲ هزار و ۷۶۸ اردوی جهادی در خراسان جنوبی

برگزاری ۲ هزار و ۷۶۸ اردوی جهادی در خراسان جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری 2هزار و ۷۶۸ اردوی جهادی با اعزام ۳۳ هزار و ۵۱۲ جهادگر برگزار شده است.


مهدی هنری افزود: این جهادگران در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان، آموزشی، اقتصادی، کشاورزی و فنی مهارتی خدماتی به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ارائه کردند.
وی از ثبت اطلاعات 2هزار و ۴۲ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی خبر داد و گفت: ۹۷۶ گروه جهادی جغرافیامحور و مابقی گروه‌های جهادی محله‌محور هستند.
هنری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری در زمینه کمک مؤمنانه ۲۲۸ میلیارد و ۹۵۵ میلیون تومان انواع کمک‌ها شامل بسته معیشتی، وام قرض‌الحسنه، جهیزیه، بسته‌های بهداشتی، غذای گرم، بازسازی مسکن محرومان و بسته‌های نوشت‌افزار توزیع شده است.
وی عنوان کرد: در یک سال گذشته تفاهم‌نامه ۷۴۹پروژه با دستگاه‌های اجرایی به مبلغ ۲۶۶ میلیارد تومان منعقد شده که تاکنون ۴۱۲ پروژه با اعتباری بیش از ۱۰۱ میلیارد تومان اجرایی شده است.
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: این پروژه‌ها در بخش آب و خاک کشاورزی، آب شرب روستایی، مسکن محرومان، آسفالت راه روستایی، جاده بین مزارع، آسفالت پاسگاه‌های انتظامی و حوزه‌های بسیج، ساماندهی گلزار شهدای گمنام، آموزشی، کتابخانه، زیرساخت اشتغال و فرهنگی ورزشی بوده است.
هنری با اشاره به مشارکت بسیج سازندگی در ساخت ۱۰۰ واحد مسکن محرومان با اعتبار ۲۱میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در استان، افزود: در حال حاضر این واحدها به صورت میانگین ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از این تعداد ۵۰ مسکن تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: در طرح آب‌رسانی بسیج سازندگی، ایجاد ۱۷ مجتمع آب‌رسانی برای بهره‌مندی ۶۲ روستا با پیشرفت فیزیکی ۵۰درصد در حال اجراست.
هنری اظهار کرد: در زمینه اجرای نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس سهمیه بسیج سازندگی ۷۵۰ مورد بوده است که تاکنون یک‌هزار و ۵۰ نفر نام‌نویسی کردند و ۷۵۰ نفر به اداره برق و ۱۱۰نفر به بانک معرفی شدند اما هنوز تسهیلات به این افراد پرداخت نشده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه