امداد‌رسانی به ۸۵۳حادثه‌دیده کولاک خراسان رضوی

امداد‌رسانی به ۸۵۳حادثه‌دیده کولاک خراسان رضوی

امیرحسین قربانپور


​​​​​​​سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در 24 ساعت منتهی به ظهر روز دوشنبه، 853نفر بر اثر بارش برف و کولاک دچار حادثه شدند که هلال احمر استان به 309 نفر امدادرسانی و آن‌ها را به مناطق امن هدایت کرده است.
ابوالفضل رفیعی اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی، در بیشتر محورهای مواصلاتی استان در روز یکشنبه شاهد بارش برف بودیم که منجر به تردد سنگین خودروها و نیز گرفتاری برخی افراد در کولاک ناشی از برف شده است.
سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به امدادرسانی نیروهای عملیاتی هلال احمر در محورهای مواصلاتی شهرستان‌های تربت‌حیدریه، درگز، سبزوار و کاشمر گفت: در کیلومتر 15 محور سبزوار به روستای طبس، طول محور تربت حیدریه به مشهد، طول محور کاشمر به نیشابور و طول محور درگز به قوچان در گردنه تیوان شاهد حوادث بودیم.
وی با بیان اینکه هفت تیم عملیاتی از هلال احمر خراسان رضوی برای امدادرسانی به مناطق مختلف استان اعزام شده‌اند، عنوان کرد: در 24ساعت اخیر 853 نفر بر اثر بارش برف و کولاک دچار حادثه شدند که هلال احمر استان به 309نفر امدادرسانی و آن‌ها را به مناطق امن هدایت کرده است.
رفیعی در خصوص تفکیک امدادرسانی در شهرستان‌ها گفت: در سبزوار محور حادثه شامل کیلومتر 15 محور سبزوار به روستای طبس (گردنه طبس) و جمعیت حادثه‌دیده شامل 20 نفر بودند، در شهرستان تربت‌حیدریه محور حادثه شامل طول محور تربت‌حیدریه به مشهد و جمعیت حادثه‌دیده شامل 709 نفر بودند که امدادرسانی و انتقال به نقطه امن برای 165 نفر انجام شد.
 سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: محور حادثه دیگر شامل طول محور کاشمر به نیشابور بود که جمعیت حادثه‌دیده در این محور 96 نفر بودند و همگی به نقطه امن منتقل شدند.
وی آخرین منطقه حادثه دیده را  شهرستان درگز عنوان کرد و توضیح داد: محور حادثه در این شهرستان شامل طول محور درگز به قوچان (محدوده گردنه تیوان) بود و جمعیت حادثه‌دیده در این محور 28 نفر بودند و امدادرسانی به همه افراد انجام شده است.
رفیعی خاطرنشان کرد: در اغلب تصادفات ما شاهد عدم رعایت فاصله طولی توسط رانندگان هستیم که منجر به حادثه می‌شود و جان رانندگان و سایر افراد نیز به خطر می‌افتد.
سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در پایان افزود: توصیه ما به شهروندان این است که تا حد امکان از سفرهای غیرضروری در مناطقی که منتهی به ییلاقات و مناطق کوهستانی است پرهیز کنند، از ایمنی خودروهای خود اطمینان داشته باشند و حتماً زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه