تعظیم تاریخ تاتنهام به «کین»

با رکورد200 گل در لیگ برتر

تعظیم تاریخ تاتنهام به «کین»

گل هری کین در نیمه نخست مسابقه با سیتی این معنی را داشت که او رکورد جیمی گریوز به عنوان بهترین گلزن تاریخ تاتنهام را پس از بیش از نیم قرن شکسته است. این رکورد با ۲۶۶ گل از سال ۱۹۷۰ در اختیار گریوز بود و حالا یکی از کامل‌ترین مهاجمان تاریخ فوتبال این افتخار را از آن خود می‌کند. 


کین تاکنون ۲۰۰ بار در لیگ، ۲۲ بار در جام‌های حذفی داخلی و ۴۵ بار در اروپا به گل رسیده در حالی که گریوز ۲۱۸ بار در لیگ، ۳۹ بار در جام‌های حذفی و ۹ بار در تورنمنت‌های اروپایی با پیراهن تاتنهام موفق به گلزنی شده‌ بود. از فصل ۱۵-۲۰۱۴ که هری کین به یک بازیکن ثابت در ترکیب اصلی تاتنهام تبدیل شد، او در هر فصل حداقل ۲۰ بار دروازه رقبا را باز کرده. جالب اینکه امسال با به ثمر رساندن ۱۹ گل تا این مقطع از فصل در تمام رقابت‌ها (با میانگین 64/0 گل در هر ۹۰ دقیقه) او یکی از بهترین فصول دوران حرفه‌ای خود را پشت سر می‌گذارد‌.

پا جای پای شیرر و رونی 
پیش از گل دو شب پیشِ کین، تنها دو بازیکن از مرز ۲۰۰ گل در لیگ برتر عبور کرده‌ بودند؛ آلن شیرر (۲۶۰) و وین رونی (۲۰۸). در حالی که هری کین در عرض تنها ۳۰۴ مسابقه به این آمار دست یافت؛ هم زودتر از رونی (۴۶۲ بازی) و هم زودتر از شیرر (۳۰۶). هری که دوران حضور خود در اسپرز را در یک مسابقه لیگ اروپا در سال ۲۰۱۱ و زیر نظر ردنپ آغاز کرده‌ بود، برای موفقیت راه طولانی‌تر را انتخاب کرد و پس از بازی کردن به عنوان یار قرضی در لیتون اورینت، میلوال، نوریچ و لسترسیتی، دوباره به تاتنهام بازگشت. آمارهای درخشان کین در عرصه باشگاهی و ملی با قدرت ادامه دارد. 
کین تنها سه گل با عبور از وین رونی و تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس فاصله دارد. رکورد باشگاهی رونی هم کاملاً در دسترس است و اگر اتفاق خارق‌العاده‌ای رخ ندهد، کین در همین فصل با عبور از اسطوره منچستریونایتد به دومین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر تبدیل خواهد شد؛ ضمن اینکه در سن ۲۹ سالگی، به ثمر رساندن ۶۰ گل دیگر و عبور از آلن شیرر به عنوان بهترین گلزن تاریخ تورنمنت هم دور از دسترس نخواهد بود.
«این روزی است که هرگز آن را فراموش نخواهم کرد. یک لحظه جادویی بود.»هری کین.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه