صادرات بخش کشاورزی 126درصد افزایش یافت

صادرات بخش کشاورزی 126درصد افزایش یافت


​​​​​​​رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: 7 هزار و ۳۴ تن انواع محصول کشاورزی در ۹ماهه امسال از این استان صادر شد که در مقایسه با سال گذشته ۱۲۶ درصد افزایش یافته است. به گزارش ایرنا، محمد محمدزاده تصریح کرد: رب گوجه فرنگی به کشورهای افغانستان، عراق و قزاقستان، زعفران استان به کشورهای امارات متحده عربی و کانادا، دانه ذرت استان به عراق و انواع گیاهان دارویی این خطه نیز به ترکمنستان صادر شد.  وی خاطرنشان کرد: سهم کل خراسان شمالی 6/0 درصد از تولید ناخالص داخلی کلیه بخش‌های اقتصادی کشور و سهم بخش کشاورزی استان 1/1 درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور است و مهم‌ترین بخش تولیدی استان را تشکیل می‌دهد. محمدزاده تصریح کرد: سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی استان برداشت می‌شود که بخش زیادی از این محصولات قابلیت صادرات دارند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۶۰درصد محصولات کشاورزی این استان از جمله زراعی، باغی و دامی پاک و سالم تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه ۴۰ درصد باقیمانده تولیدات کشاورزی این استان نیز از ضریب اطمینان مناسبی در خصوص پاک و سالم بودن برخوردار است، افزود: برخی از تولیدات استان از جمله گوشت قرمز که توسط خانوارهای عشایری استان تهیه می‌شود ۱۰۰درصد پاک و سالم است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه