استقلال – مس در رینگ بیانیه‌نویسی

سکوت عجیب کمیته انضباطی مقابل اتفاق‌های کرمان

استقلال – مس در رینگ بیانیه‌نویسی


​​​​​​​پیروزی استقلال در کرمان مقابل نارنجی‌پوشان مس هرچند برای هواداران این تیم شیرین و دلچسب بود، اما حواشی پایان بازی به‌ویژه درگیری میان کادر فنی دو تیم به قدری عجیب و دور از ذهن بود که کمتر کسی باور می‌کرد در بالاترین سطح برگزاری مسابقات فوتبال چنین اتفاقاتی در زمین مسابقه و مسیر منتهی به رختکن‌ها رقم بخورد.
اما در کمال ناباوری پس از سومین گل استقلال در این بازی، ریکاردو ساپینتو از فرط شادمانی بالا و پایین پرید و کنار خط به خوشحالی پرداخت که در این میان برخی نیمکت‌نشینان مس از این موضوع برداشت متفاوتی داشتند و مدعی شدند مرد پرتغالی آبی‌ها به آن‌ها با ایما و اشاره جملاتی را رسانده است، همین اتفاق جرقه درگیری‌ها بود تا جایی که مربیان دو تیم همانند گلادیاتورهای قرون وسطی به جان یکدیگر افتادند که حاصل این درگیری اخراج ساپینتو بود. با اخراج ساپینتو از کنار زمین، او به سمت رختکن راهی شد اما در اوج ناباوری یکی از نیروهای مسئول نظم‌دهی با وی برخورد فیزیکی داشت که همین موضوع سبب شد در سالن منتهی به رختکن جنجالی دیگر رقم بخورد و کار به تهدید و شکایت‌کشی ختم شود.
پس از پایان بازی طرفین با مصاحبه‌های آنچنانی از خجالت یکدیگر درآمدند تا یک جنجال جدید رقم بخورد. همه چیز به همین جا ختم نشد، بیانه‌نویسی باشگاه‌ها و شکایت متقابل از یکدیگر به کمیته انضباطی و اخلاق نیز پیامدهای دیگر این تنش بود. اما پرسش کلیدی این بود که چگونه درگیری بیرون زمین رقم خورد و چرا سرمربی استقلال با لگد راهی رختکن شد!
مسئولان باشگاه استقلال که خیال کوتاه آمدن از قائله کرمان را نداشتند، توسط فتح الله‌زاده با فرمانده نیروی انتظامی کشور مذاکره کردند و خواستار پیگیری ماجرا شدند، از طرفی نیروی انتظامی هم با انتشار بیانیه‌ای از پیگیری ماجرا خبر داد تا مشخص شود همه به دنبال رمزگشایی از اتفاق‌های این بازی بودند. همزمان باشگاه مس کرمان نیز با صدور بیانیه‌ای توپ را به زمین سرمربی استقلال انداخت و مدعی شد او آغازگر این نزاغ فوتبالی بوده است. مربیان مس کرمان هم در شبکه‌های اجتماعی بنزین بر آتش اختلافات ریختند تا هواداران نیز وارد داستان شوند و این بحران به یک چالش جدی تبدیل شود.
پس از این اتفاق‌ها دوباره بازار بیانیه‌نویسی داغ شد تا همه علیه یکدیگر بیانیه بدهند. نکته جالب اما سکوت محض کمیته انضباطی و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در قبال این اتفاقات است تا بلبشو در فوتبال ایران به بالاترین حد ممکن برسد.

خبرنگار: حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه