زندگی حبابی رونالدو در عربستان

از خرید مخفیانه تا هتل لوکس

زندگی حبابی رونالدو در عربستان

سرمایه‌گذاری اقتصادی نقش عمده‌ای در کشاندن رونالدو به خاورمیانه داشت. دستمزد سالانه ۲۱۷ میلیون دلاری، او را به رکورد بیشترین دستمزد یک بازیکن فوتبال در تاریخ سیاره می‌رساند. منابع مطلع از داخل باشگاه السد برای خبرنگاران اتلتیک افشا کرده‌اند پرداخت تنها ۱۰ درصد از این هزینه به عهده باشگاه‌ است و بقیه این مبلغ کلان را حاکمیت پادشاهی تأمین خواهد کرد.


​​​​​​​ویسنته مورنو، سرمربی سابق اسپانیول که هم‌اکنون به عنوان سرمربی، الشباب را در رده سوم لیگ سعودی هدایت می‌کند از تطبیق رونالدو با شرایط جدید سخن می‌گوید. «او ناچار است بعد از ظهرها تمرین کند. در تابستان دمای هوا به ۵۰ درجه می‌رسد و تمرین صبحگاهی غیرممکن است. تغییر خاصی به نظر نمی‌رسد اما اگر در تمام دوران حرفه‌ای خود، یک روند منظم و ثابت تمرین داشته‌ باشید، هماهنگ شدن دشوار است.» دمای هوا سبب می‌شود تیم‌های عربی بیشتر از یک بار در روز به تمرین نپردازند. جلسه تمرینی حدود ساعت ۱۵ بعد از ظهر و در ماه‌های گرم سال دیرتر از آن برگزار می‌شود و سرمربی کنترل کمتری روی عملکرد فنی بازیکنان دارد. مشکل دیگر رونالدو، ارتباط کمتر است. در النصر کسی انگلیسی حرف نمی‌زند و نقش مترجم حیاتی است. از نظر امکانات شاید مشکل خاصی در پایتخت عربستان وجود نداشته‌ باشد. در نخستین‌ هفته‌های حضور در پایتخت عربستان، رونالدو در یک هتل لوکس ساکن شد و حالا مسئولان تیم در حال آماده‌سازی یک منزل بزرگ برای اسکان او هستند. به‌تازگی یکی از مراکز فروشگاهی ریاض بسته شد تا رونالدو بتواند اختصاصی و قرق‌شده از آن بازدید کند. اسطوره در حباب زندگی می‌کند. 
بررسی سایت‌های آماری نشان می‌دهد سطح فوتبالی النصر چیزی در حدود ساندرلند یا لوتون تاون است؛ در حالی که لیگ برتر عربستان در رده ۵۸ برترین لیگ‌های جهان قرار می‌گیرد؛ جایگاهی بین سطح سوم و چهارم فوتبال انگلیس. با این حال سطح فوتبالی این لیگ آن‌قدرها هم که در ابتدا تصور می‌شد پایین نیست و رونالدو مسیر ساده‌ای برای رسیدن به روند گلزنی نخواهد داشت. ورزشگاه خانگی النصر ۲۵ هزار نفر ظرفیت دارد که در بازی‌های اخیر پر می‌شود. قیمت بلیت معمولاً بین ۱۵ تا ۴۰ یورو است و هواداران زن کمی در ورزشگاه حاضر می‌شوند؛ با اینکه پنج سال از لغو ممنوعیت حضور آن‌ها می‌گذرد.
حضور رونالدو در آسیا نام النصر را هم بلند آوازه کرده، هرچند روزنامه‌نگاران منتقد، از شرایط حقوق بشری عربستان و ورزش‌شویی حاکمیت اقتدارگرای سعودی با این انتقال سخن می‌گویند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه