عصر داغ زمستانی

آغاز هفته هجدهم لیگ برتر با چهار دیدار حساس

عصر داغ زمستانی

بازی‌های هفته هجدهم لیگ برتر با چهار دیدار نفس‌گیر امروز شروع می‌شود که صدر را می تواند دستخوش تغییرات اساسی کند.


سپاهان و گل گهر در نصف جهان در حالی نبرد 6 امتیازی و حیثیتی را برگزار می‌کنند که پرسپولیس در خانه میزبان اراکی‌هاست. شکست در اهواز با آن همه جنجال و نزدیک شدن سپاهان به صدر، بازی با آلومینیوم را برای پرسپولیسی‌ها حساس و حیاتی کرده است. ضمن اینکه اراکی‌ها همه گاه مقابل پرسپولیس خوب  ظاهر شده‌اند و تا همین چندی پیش گربه سیاه این تیم در لیگ برتر محسوب می‌شدند. 
گل محمدی با توجه به حضور تماشاگران در این بازی احتمالاً تغییراتی در ترکیب اولیه ایجاد خواهد کرد. حضور دیاباته از ابتدا در زمین یکی از مهم ترین تغییرات است. یحیی دقایق بازی دیاباته را، به صورت هفتگی افزایش داده و شاید این هفته، او را در ترکیب اصلی تیمش بگذارد. روند افزایش دقایق بازی دیاباته، در دو هفته اخیر تکرار شده‌اند. بازی با ذوب‌آهن دیاباته دقیقه 55 به زمین رفت و بازی با فولاد، قبل از پایان نیمه اول و دقیقه 39 گل‌محمدی او را به میدان فرستاد. موضوعی که نشان داد سرمربی پرسپولیس جای خالی یک مهاجم تخصصی را، در ترکیب تیمش احساس می‌کند. 
حضور دیاباته در ترکیب اصلی، می‌تواند وحید امیری را هم به سمت چپ خط دفاعی ببرد.اما نکته جالب این بازی در چارچوب دروازه‌های دو تیم است؛ جایی که بیرانوند و پورحمیدی دوئل جذابی را از قبل شروع کرده اند. بیرو در ۱۷ هفته گذشته یازده بار دروازه خود را بسته نگه داشته و در صدر جدول بیشترین کلین‌شیت قرار دارد.
اما پشت سر بیرانوند، حسین پورحمیدی دروازه‌بان آلومینیوم اراک حضور دارد که 10 کلین‌شیت داشته و رقابت تنگاتنگی با دروازه‌بان پرافتخار پرسپولیس دارد.
با این حال آنچه بیش از همه زیر ذره‌بین است، مسئله داوری این بازی است. پرسپولیس زخمی از داوری در هفته قبل امیدوار است در آزادی اسیر اشتباهات داوری نشود و رحمتی هم در نشست خبری خود روی این نکته اذعان داشته که نگران داوری است؛« در چهار هفته گذشته از داوری متضرر شدم و تمام تلاش ما این است که بعد از بازی، بهترین فرد مسابقه داور بازی باشد و ما هم تلاش می‌کنیم اتفاقی رخ ندهد و عدالت رعایت شود». 
در این بین به بازی فولاد و تراکتور هم باید اشاره کرد. دو تیمی که موتورشان گرم شده و عزم صعود به بالای جدول را دارند.

برنامه بازی‌ها
چهارشنبه 12 بهمن
تراکتور-فولاد14:00/ ملوان-نساجی 15:00/ سپاهان-گل گهر15:00/ پرسپولیس-آلومینیوم اراک15:45

برچسب ها :
ارسال دیدگاه