کم‌کاری بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات فرزندآوری

کم‌کاری بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات فرزندآوری

رئیس کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان ‌شمالی گفت: 4هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال وام فرزندآوری در ۹ ماهه امسال از سوی بانک‌ها به متقاضیان این استان پرداخت شد.


هدایتی در گفت‌وگو با ایرنا یادآور شد: متأسفانه بانک‌های خصوصی استان در پرداخت وام فرزندآوری همکاری نمی‌کنند به گونه‌ای که برخی از این بانک‌ها حتی یک وام فرزندآوری امسال پرداخت نکرده‌اند. این در حالی است که این مهم برای بانک‌های دولتی و خصوصی تکلیف است و اینک 5هزار و ۷۰۰ نفر در استان در صف انتظار دریافت این وام هستند.
وی با اشاره به پرداخت ۱۵ هزار میلیارد وام ازدواج در خراسان شمالی، گفت: امسال ۱۰ هزار و ۴۴۹ فقره وام ازدواج به زوج‌های استان پرداخت شد.
خراسان شمالی در میزان ناباروری جزو استان‌های با خطر متوسط قرار دارد، به گونه‌ای که نرخ باروری در استان 1/2 درصد است.

برنامه کاری بانک‌ها در روزهای آینده
رئیس کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی همچنین گفت: تنها شعب مرکزی بانک‌ها در سراسر استان به دلیل صرفه‌جویی در مصرف گاز برای خدمات‌رسانی به شهروندان تا پایان هفته جاری فعال هستند.
علی‌اصغر هدایتی اظهار کرد: سرمای هوا، افزایش میزان مصرف گاز و دغدغه تأمین این سوخت سبب شد برای صرفه‌جویی در مصرف گاز و جلوگیری از قطع آن در بخش خانگی، با اعلام استانداری خراسان شمالی دورکاری اداره‌ها از ۲۴ دی ماه تا پایان هفته تمدید شود. وی تصریح کرد: این بخشنامه مشمول بانک‌های استان نیز شد و تنها شعب مرکزی بانک‌ها در استان به عنوان شعب منتخب از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ ظهر فعال است و خدمات حضوری ارائه می‌دهند. در این میان برخی بانک‌ها در مرکز استان دارای دو شعبه مرکزی هستند که هر دو شعبه نیز دایر است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه