معرفی مفاخر فرهنگی نیاز امروز جامعه است

امام جمعه بجنورد:

معرفی مفاخر فرهنگی نیاز امروز جامعه است

نماینده ولی فقیه در خراسان ‌شمالی و امام جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه معرفی مفاخر فرهنگی نیاز امروز جامعه است، گفت: دستگاه‌های فرهنگی هر استان باید با تولید محتوا؛ زندگی‌نامه و خدمات مفاخر هر منطقه را به جوانان معرفی کنند.


به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری اظهار کرد: شهر بجنورد و خراسان شمالی مفاخر فرهنگی زیادی دارد اما متأسفانه این مفاخر در بین جوانان ناشناخته مانده است. این استان نه تنها در عرصه فرهنگ بلکه در عرصه مذهب، نیکوکاری و دفاع مقدس نیز بزرگانی دارد که باید به جامعه معرفی شوند.
امام جمعه بجنورد گفت: در این میان نهادهای متولی همچون حوزه‌های علمیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نقشی به مراتب پررنگ‌تر از سایر نهادهای دیگر دارند.
وی با بیان اینکه اقدام‌های فرهنگی بخشی از وظایف شهرداری‌هاست، خاطرنشان کرد: برگزاری آیین نکوداشت «آیت‌الله شیخ محمدتقی بجنوردی» که آذر سال جاری برگزار شد، اقدام فرهنگی بسیار خوبی برای بازگویی زاویه‌های پنهان این شخصیت بزرگ بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: شناساندن این عالم ربانی تاکنون مسکوت مانده بود که این اقدام فرهنگی شروعی برای معرفی دیگر مفاخر خراسان شمالی شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه