برملا شدن جعل 60 میلیاردی با دستگیری دو سارق

دزد‌ها در مشهد و تهران چه کردند؟

برملا شدن جعل 60 میلیاردی با دستگیری دو سارق

پلیس بادستگیری دو متهم به سرقت 6 میلیارد ریالی از یک منزل ویلایی در بولوار خیام جنوبی مشهد، پرونده کلاه‌برداری 60میلیارد تومانی دو ملک در شهر تهران و کاشمر را هم مختومه کرد.


خارج‌نشینی دردسر شد 

سوم آذر ماه سال جاری، مرجوعه قضایی به عنوان سرقت و تخریب تمامی لوازم و تأسیسات یک منزل ویلایی در بولوار خیام جنوبی به پایگاه غرب پلیس آگاهی مشهد ارجاع شد. با توجه به حساسیت موضوع با دستور سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد تیمی ویژه از مأموران پلیس آگاهی رسیدگی به پرونده را در دستور کار خود قرار دادند. در بررسی اظهارات مالباخته که یک مهندس بود، مشخص شد او حدود 15 سال است به دلیل مسائل شغلی به خارج از کشور رفت و آمد دارد و از پنج سال پیش تا به حال به ایران بازنگشته است. این فرد چندی پیش و پس از مراجعه به منزلش متوجه می‌شود تمامی تأسیسات منزل شامل در برقی، 16عدد رادیاتور، سه عدد آیفون تصویری، تمامی قفل‌ها و دستگیره‌ها، سیستم‌های تهویه‌، سه دستگاه پمپ استخر و جکوزی، برد در برقی و هفت دستگاه كولرگازی به ارزش تقریبی 6 میلیارد ریال به سرقت رفته است.
از همین رو برای پیگیری ماجرا به پلیس پناه می‌آورد تا شاید سارق یا سارقان اموالش را شناسایی کنند. با توجه به نبود هیچ سرنخ قابل پیگیری از سارق، کار و تحقیقات پلیسی به کندی پیش می‌رفت تا اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مشهد با یک سری اقدامات فنی و گسترده کردن اقدامات میدانی توانستند سرنخ‌هایی از ترددهای مشکوک دو سرنشین میانسال یک دستگاه سواری برلیانس سفید رنگ در محدوده ملک شاکی پرونده بدست آورند.
در این مرحله، کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مشهد موفق شدند مالک خودرو را با وجود تلاشش برای مخفی ماندن مشخصاتی که ردی از عاملان سرقت را برملا می‌کرد، با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی شناسایی کنند.
پیش از هر اقدامی مأموران در بررسی سامانه‌های پلیسی دریافتند یکی از متهمان پرونده مدت‌هاست به جرم جعل و کلاه‌برداری تحت تعقیب مقامات قضایی است و برای فرار از چنگال عدالت، دائم مخفیگاهش را تغییر می‌دهد. 
در نهایت مأموران محل اختفای متهم را هم در حوالی خیابان فرهاد به سرعت شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی او را دستگیر کردند.

دوستی در زندان؛ پایه سرقت در شهر! 
متهم 50 ساله که دارای 6 فقره سابقه کیفری نظیر سرقت و جعل اسناد است، ابتدا منكر هرگونه بزه انتسابی شد؛ اما در بازجویی‌های فنی پلیس و مستندات کشف شده از او در محل دستگیری، لب به اعتراف گشود و بیان کرد پس از شناسایی این منزل ویلایی و تحقیقات از همسایگان پی بردیم این ملک خالی بوده و مالک آن خارج از كشور زندگی می‌کند. سپس با همدستی یکی از دوستانم که در زندان با او آشنا شده بودم، تمامی لوازم را سرقت کردیم و در بازارروزهای شهر مشهد به افراد مالخر فروختیم.

جعل و فروش 4 هزار و 300 متر زمین!
 در ادامه این عملیات، مأموران مخفیگاه همدست 70 ساله متهم را که او نیز 17 فقره سابقه سرقت و جعل در پرونده‌اش دارد، در محدوده خیابان پیروزی ردزنی و او را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند. در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد هر دو متهم به علت جعل اسناد دو ملک به ترتیب 3هزار متری و هزار و 300 متری در محدوده اتوبان محمدعلی جناح شهر تهران و شهر کاشمر به ارزش تقریبی 60 میلیارد تومان تحت تعقیب مقامات قضایی هستند.

سارقان و نقشه فروش خانه!
 از نکات قابل توجه این پرونده این است که این دو تبهکار پس از سرقت تمامی تأسیسات و لوازم منزل در بولوار خیام جنوبی مشهد، در حال زمینه‌سازی و تهیه مدارک جعلی برای فروش این منزل ویلایی 400 متری بودند که ارزش آن افزون بر 35 میلیارد تومان برآورد می‌شود؛ اما پیش از رسیدن به نیت شومشان با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی مشهد دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

​​​​​​​خبرنگار: عقیل رحمانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه