ثبت سردترین دمای چند سال اخیر در خراسان رضوی

مدیرکل هواشناسی با اشاره به تداوم شرایط جوی تا چند روز آینده، خبر داد

ثبت سردترین دمای چند سال اخیر در خراسان رضوی

سرمای شدید و برودت هوا پس از سال‌ها دمای هوای خراسان رضوی را به بیش از 15 درجه زیر صفر برد. سرمایی که یادآور یخبندان سال 86 در استان است و به همان میزان سرما با خود به همراه آورده است.


گرچه میزان بارش برف به اندازه سال 86 نبوده اما کاهش دما تقریباً به همان میزان یخبندان 15 سال پیش بوده است. تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در شروع و همچنین دورکار شدن کارکنان ادارات پیامد این سرمای استخوان‌سوز تا به امروز بود.
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی درخصوص شرایط جوی این روزهای استان به قدس گفت: از بعدازظهر دوشنبه که سامانه بارشی وارد خراسان رضوی شد بیشتر بارش‌ها به صورت برف بوده است. 
دهقان‌پور ادامه داد: با ورود این سامانه دمای هوا کاهشی شد به طوری که هم‌استانی‌ها در بیشتر نقاط استان دماهای چندین درجه زیرصفر را تجربه کردند. در این مدت و با برودت هوا و ماندگاری هوای سرد، فریمان با دمای منهای 25 درجه سردترین دمای چند سال اخیر را در خراسان رضوی به ثبت رساند همچنین طی روزهای گذشته دمای هوا در مشهد به شدت کاهشی شد که حتی تامنهای 20 درجه سانتیگراد افت دما برای مرکز خراسان رضوی به ثبت رسید.
وی درباره ادامه روند بارش‌ها و کاهش دمای هوا در روزهای پیش رو برای خراسان رضوی اظهار کرد: با تحلیل نقشه‌‌ها و مدل‌های هواشناسی از امروز جو نسبتاً آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما و کاهش تدریجی برودت هوا رخ خواهد داد اما همچنان هوای سرد و یخبندان به ویژه در نواحی سردسیر ماندگار خواهد بود. برای بعدازظهر یکشنبه (فردا) تا صبح دوشنبه موقتاً افزایش ابرناکی و بارش‌های پراکنده باران و برف در استان پیش‌بینی می‌شود.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب ها :
ارسال دیدگاه