15 سال استفاده غیر مجاز 230 دامداری از آب شرب

مدیر امور آب و فاضلاب تربت‌جام خبر داد

15 سال استفاده غیر مجاز 230 دامداری از آب شرب

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تربت‌جام با اشاره به انشعابات غیر مجاز دامداری‌های حاشیه شهر گفت: تأمین آب شرب در تربت‌جام دچار مشکل شده است و برای حل این مسئله باید تدبیر اساسی اندیشیده شود.


​​​​​​​مرتضی اشراقی از انشعابات غیر مجاز به عنوان یک چالش اساسی در حوزه آب شرب شهرستان نام برد که بدون حساب مصرف می‌شود و تبعاتی را متوجه شبکه و تأسیسات آب می‌کند.
وی با بیان اینکه دامداری‌های غیر مجاز حاشیه شهر در پایین‌ترین ‌نقطه شهر واقع شده‌اند و هنگام  آبرسانی به شهر، زودتر از دیگر مناطق به آب شرب متصل می‌شوند، اظهار کرد: بر اساس آمار موجود 230 واحد دامداری در این منطقه ساخته شده و حدود ۱۵سال است از آب شرب به صورت غیر مجاز استفاده می‌کنند که تنها 9واحد مجوز دارند.
وی با استناد به مصوبه شورای تأمین شهرستان تربت‌جام برای قطع انشعابات غیرمجاز واحدهای دامداری افزود: چنانچه قرار به ساماندهی این واحدها باشد، باید انشعاب تمام دامداری‌ها قطع شود و یا صاحبان واحدها اقدام به دریافت  مجوز کنند.
فرماندار تربت‌جام هم تبعات فعالیت واحدهای غیر مجاز دامداری حاشیه این شهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: ساماندهی این واحدها که در تعداد خانواده زندگی می‌کنند، به زودی عملی می‌شود.
حسین جمشیدی با تأکید بر ضرورت اجرای قانون توسط صاحبان دامداری‌ها، از آمادگی فرمانداری برای ساماندهی این واحدها خبر داد و از صاحبان آن‌ها خواست پیش از آنکه دچار خسارت شوند، برای دریافت مجوزهای قانونی از مراجع ذی‌صلاح اقدام کنند.
وی مصرف غیر مجاز آب، برق و گاز در این واحدها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: واحدهای دامداری حاشیه شهر سال‌هاست از آب شرب برای دام استفاده می‌کنند و هزینه‌ای هم نمی‌پردازند .
وی «معدآباد»، «غصن‌آباد» و «سجادیه» را از مناطق حاشیه‌ای شهر تربت‌جام معرفی کرد که با استقرار واحدهای دامداری، ضمن ایجاد مشکلات اجتماعی، از خدمات شهری هم به طور غیر مجاز استفاده می‌‌کنند.
لازم به ذکر است که استفاده از آب شرب برای مصارف دیگری چون دامداری‌ها و باغچه‌ها در شهر‌های کوچک و حاشیه کلان‌شهرها یکی از معضلات جدی حوزه آب می‌باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه