به یاد دریادلان

نخستین کنگره ملی شهدای غواص برگزار شد

به یاد دریادلان

بهرام عرب‌وند، دبیر اجرایی نخستين کنگره ملی شهدای غواص در نشست خبری این رویداد از استقبال بی‌نظیر از جشنواره‌های فرهنگی و هنری این کنگره خبر داد.


در ابتدای این نشست دکتر نظرپور، نایب رئیس کنگره ملی شهدای غواص گفت: یکی از بزرگ‌ترین کنگره‌هایی که پس از انقلاب در سطح کشور برگزار شده، نخستين کنگره ملی شهدای غواص است.
وی افزود: هیچ کاری بدون اشکال نیست و قطعاً کار ما هم اشکالاتی دارد. از اصحاب رسانه و صاحب قلم می‌خواهیم نکات و کاستی‌ها را به ما گوشزد کنند.
 امیدواریم در دوره‌های بعدی استان‌های دیگر هم این کنگره را برگزار کنند، اما می‌خواهیم دبیرخانه اصلی در جزیره کیش باشد، چون کنگره ملی شهدای غواص نخستین بار در کیش کلید خورده است.
در ادامه بهرام عرب‌وند درباره برنامه‌های مختلف این کنگره توضیح داد و به اجرای «روایت حبیب» درباره سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی نیز اشاره کرد. همچنین او گفت: در این کنگره علاوه بر بخش‌های مختلف، جشنواره دانش‌آموزی هم داشتیم که نزدیک به هزار و 400 اثر دانش‌آموزی به دست ما رسید. 
گفتنی است پیش از شروع کنگره، جشنواره هنرهای تجسمی کنگره ملی شهدای غواص با نمایشگاه عکس، پوستر و نقاشی دانش‌آموزی با ۹۷ اثر کار خود را آغاز کرده بود.
در این نمایشگاه 10 اثر پوستر، 29 اثر عکس خلاق و 58 اثر نقاشی که به مرحله داوری این جشنواره‌ها راه یافته بود به نمایش گذاشته شده است.
براساس این گزارش 65 اثر از 112 اثر ارسال شده به جشنواره پوستر، 143 اثر از 150 اثر ارسال شده به جشنواره عکس و 975 نقاشی دانش‌آموزی مورد قضاوت داوران قرار گرفتند و اسامی برگزیده‌ها چهارم دی همزمان با اختتامیه کنگره اعلام می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه