باید فرش قرمز را از زیر پای هنجارشکنان کشید

باید فرش قرمز را از زیر پای هنجارشکنان کشید


​​​​​​​حجت‌الاسلام فربهی، استاد فلسفه با تأکید بر وظیفه اهالی رسانه در خصوص فرهنگ‌سازی برای حجاب می‌گوید: رسانه‌های انقلابی و رسانه ملی ما به اندازه کافی این کار را نمی‌کنند. رسانه ملی نه تنها این کار را نکرده بلکه خودش هم نقش مهمی در تخریب این هنجار اجتماعی و دینی داشته است؛ فرش قرمزی زیر پای هنجارشکنان پهن کرده، هزینه‌های گزافی به بازیگران داده و آن‌ها را تبدیل به ستاره کرده و سپس این ستاره‌ها نماد هنجارشکنی دینی شده‌اند. پس از اینکه پول‌های هنگفتی از صداوسیما گرفتند به رسانه ملی خندیدند و هنجارهای دینی و قانونی را با کمال جسارت شکستند. اگر ما بخواهیم در کف خیابان به خانم‌ها تذکر دهیم در حالی‌که رسانه‌های ملی و شبکه‌های خانگی و سینمای ما این هنجار دینی را بشکنند و مدام هنجاری مخالف با پوشش مناسب را نهادینه کنند در واقع به شکلی خود را تمسخر می‌کنیم. رسانه‌ها موظف‌اند پیامدها را به مردم برسانند و فرهنگ‌سازی کنند.
طیف دیگری که در این مسئله نقش دارند والدین هستند. والدین به دختر بچه‌شان از کودکی لباسی می‌پوشانند که برایش بافت شخصیتی درست می‌کند. اسم دخترش را فاطمه گذاشته اما او را وسط میهمانی تشویق می‌کند که برقصد. می‌گوید این دختربچه است اشکالی ندارد. به او آفرین می‌گویند و با این آفرین گفتن، تمام سرنوشتش را می‌سازند. بزرگ‌تر می‌شود می‌گویند هشت ساله است به سن بلوغ نرسیده، بگذارید آزاد باشد. وقتی 9 ساله شد دیگر والدین توانی در مقابل او ندارند. با او همراهی کرده و فرزندشان را برای استفاده افراد سوءاستفاده‌گر آماده می‌کنند. از بچگی او را برای مانکن شدن تربیت می‌کنند.
بنده در ایام تبلیغ در دانشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنم و در غیر تبلیغ در فضای دانشگاهی تدریس دارم. در خوابگاه‌های دانشجویی می‌بینیم عده‌ای از پسران دانشجو با دختران دانشجو ارتباط برقرار می‌کنند و وقتی از آن‌ها سؤال می‌کنیم آیا قصد ازدواج با این خانم را دارید؟ با صراحت جواب می‌دهند ما هیچ وقت شریک زندگی‌مان را در چنین فضایی ‌انتخاب نمی‌کنیم.  دختران دانشجو خیلی از اوقات فکر می‌کنند این افراد به عنوان شریک زندگی، با آن‌ها همراهی می‌کنند، پس از مدتی معلوم می‌شود انگیزه زندگی مشترک نداشته است. درواقع امنیت دختر را این‌گونه به خطر می‌اندازید. باید دختر را برای شریک زندگی شدن و برای مربی اجتماعی شدن 
آماده کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه