نهضت دانش‌بنیانی در مدارس مشهد

به همت آستان قدس رضوی آغاز شد

نهضت دانش‌بنیانی در مدارس مشهد


آستان قدس رضوی با هدف ارتقای سطح کیفی آموزش در کشور و توسعه فرهنگ کارآفرینی و نخبه‌پروری، نهضت دانش‌بنیانی در مدرسه‌ها را آغاز کرد.
مجتبی بهنام تقدسی، مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی در جمع مدیران نواحی هفت‌گانه آموزش و پرورش و تبادکان به بیان چالش‌های موجود در نظام آموزشی کشور و بیگانگی آن با کارآفرینی و صنعت پرداخت و گفت: متأسفانه در مدارس، دانش‌آموزان تنها به صورت بانک‌هایی از محفوظات پرورش می‌یابند که در سال‌های بعد با وجود دریافت مدارج بالای تحصیلی، در زمینه خلاقیت، اعتماد به نفس، فن بیان، کارآفرینی و... هیچ تبحری ندارند.
بهنام اذعان کرد: یکی از چالش‌های اصلی آموزش در کشور، عدم معرفی درست شاخصه‌های موفقیت است؛ دانش‌آموزان با مفاهیم نظم، سخت‌کوشی و اعتماد به نفس بیگانه بوده و تنها شرکت در کنکور و آزمون‌های مختلف را معیار موفقیت خود می‌دانند.
فراهم‌سازی شرایط حضور مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان راویان پیشرفت در بین دانش‌آموزان و معرفی کسب و کارهایشان و بازدید دانش‌آموزان و معلمان از شرکت‌های تابعه آستان قدس رضوی و سایر شرکت‌های دانش‌بنیان از اقدام‌های در نظر گرفته شده برای نهضت دانش‌بنیانی است.
بهنام در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت قرار گرفتن ایران جزو 10 کشور برتر حوزه هوش مصنوعی، تأسیس دبیرستان تخصصی هوش مصنوعی از جمله مواردی است که با همراهی شرکت صنایع پیشرفته رضوی میسر می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه