اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر با احیای دوباره تولید

خراسان جنوبی

اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر با احیای دوباره تولید

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی از بازگشت ۲۸۲ واحد راکد به چرخه تولید استان از ابتدای سال گذشته تاکنون خبر داد.


مجتبی شریعتی‌فر در این خصوص به ایرنا اظهار کرد: ۱۰۲ واحد هم امسال به چرخه تولید بازگشت که پشتوانه فعال شدن این واحدهای راکد، پرداخت ۲۰۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات دولتی بوده است.
وی ایجاد اشتغال برای بیش از ۵۰۰ نفر با احیای این واحدهای تولیدی را یادآور شد و افزود: همچنین از ابتدای امسال ۳۲ واحد تولیدی که زیر ظرفیت اسمی خود کار می‌کردند با حمایت‌های ویژه فعال شده‌ و دوباره به ظرفیت اسمی خود بازگشته‌اند.
به گفته شریعتی‌فر، درخواست سرمایه در گردش و ثابت و استمهال تسهیلات مهم‌ترین خواسته‌های تولیدکنندگان استان بوده که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به آن رسیدگی شده است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: نیمه نخست امسال ۵۴ واحد تولیدی هم با سرمایه‌گذاری هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری رسید که این واحدها در حوزه خدمات، معدن، صنعت و کشاورزی ساخته شده و با بهره‌برداری از آن‌ها برای هزار و ۴۵ نفر اشتغال جدید ایجاد شده است.
وی گفت: در مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی دو مصوبه در حوزه اقتصادی داشتیم که براساس یکی از آن‌ها هزار و ۹۷۶میلیارد تومان برای احیای واحدهای نیمه‌تمام اختصاص یافته و در مجموع 3هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ۶۸۳ واحد تولیدی در نظر گرفته شده است.
شریعتی‌فر افزود: با این تسهیلات برای 5هزار و ۴۰۰ نفر تثبیت اشتغال و برای هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال جدید ایجاد خواهد شد، سال گذشته هم حدود ۳۸۰ میلیارد تومان در این زمینه پرداختی داشتیم.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی سال گذشته رتبه نخست کشور را در حمایت از ۳۰۲ طرح سرمایه‌گذاری داشته است افزود: در شاخص ایجاد فرصت‌های شغلی از طریق تکمیل طرح‌های سرمایه‌گذاری با عملکرد 8هزار و ۳۷۱ فرصت شغلی نیز خراسان جنوبی سال گذشته رتبه نخست کشوری را داشته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه