انتقاد نماینده مجلس از شورای ملی زعفران

انتقاد نماینده مجلس از شورای ملی زعفران

نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس گفت: بساط شورای ملی زعفران باید جمع شود؛ چون دست‌های پشت پرده‌ای که تعارض منافع دارند، در ارکان تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نفوذ کرده‌ و وضعیت کنونی قیمت زعفران را رقم زده‌اند.


​​​​​​​محسن زنگنه در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه بساط شورای ملی زعفران باید جمع شود، اظهار کرد: با اینکه منابع مالی برای خرید حمایتی زعفران تأمین و دستورالعمل علمی و کارشناسی ابلاغ شده است، متأسفانه بر اساس هشداری که پیش از این دادیم، دست‌های پشت پرده‌ای که تعارض منافع دارند، در ارکان تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نفوذ کرده و وضعیت کنونی قیمت زعفران را رقم زده‌اند.
وی افزود: تعاونی روستایی کشور زیر نفوذ شورای ملی زعفران قرار گرفته ‌و بر‌اساس مصاحبه‌ای که داشتند، دستورالعمل خرید را تغییر داده و قیمت زعفران را پایین آوردند.
زنگنه تصریح کرد: تنها جایی که برای زعفران استاندارد قیمت اعلام کرده، بورس است که در بورس، کروسین زعفران 220 است و صادر می‌شود؛ اما به دروغ اعلام می‌کنند کروسین 220 را صادرکنندگان نمی‌خرند. هر چند امسال ما 10 تا بالاتر گرفتیم و کروسین 230اعلام کردیم.
نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی به مطالب غیرمستند اعضای شورای ملی زعفران اشاره کرد و افزود: اعلام شده کشاورزی که نیم هکتار زعفران دارد، 20 کیلو زعفران آورده؛ اما یک مورد هم مستند ارائه نکردند. ضمن اینکه کشاورز با توجه به متراژ اراضی که دارد، می‌تواند زعفران خود را به تعاونی واگذار کند. یا اینکه گفتند از افغانستان زعفران آوردند و فروختند، این اصلاً با عقل و منطق مطابقت ندارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه