اعدام عامل شهادت دو مدافع امنیت در مشهد

اعدام عامل شهادت دو مدافع امنیت در مشهد

عامل شهادت شهیدان بسیجی دانیال رضازاده و حسین زینال‌زاده صبح روز گذشته (دوشنبه) در مشهد در ملأعام به دار مجازات آویخته شد.


​​​​​​​پس از طی روال قانونی، دادگاه رأی نهایی خود را بر اساس اقرار صریح متهم و مستندات متقن موجود در پرونده صادر کرد.
بر همین اساس دادگاه این متهم را با اتهام محاربه، به اعدام در ملأعام محکوم کرد.
حکم صادره پس از بررسی دوباره توسط قضات دیوان عالی کشور و تأیید آن‌ها و سپری شدن همه تشریفات قانونی و شرعی، صبح روز گذشته در ملأعام و با حضور جمعی از مردم شهر مشهد اجرا شد.
بعد از اجرای حکم، غلامعلی صادقی؛ رئیس کل دادگستری خراسان رضوی از کلیه عوامل انتظامی و امنیتی که در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای انجام وظایف قانونی خود اقدام کرده و همچنین مسئولان و هیئت رسیدگی کننده قضایی که با توجه به سه اصل صحت، دقت و سرعت به این پرونده رسیدگی کرده و به مطالبات عمومی در راستای برقراری نظم و امنیت و برخورد با اغتشاشگران و قانون‌شکنان پاسخ گفتند، قدردانی و تشکر کرد.
به گزارش قدس، در حالی روابط عمومی دادگستری این خبر را رسانه‌ای کرد که عامل شهادت دو مدافع امنیت، عصر روز 26 آبان ماه با به دست گرفتن یک سلاح سرد به مدافعان امنیت که در منطقه و برای جلوگیری از به تعطیلی کشاندن فروشگاه‌های کسبه خیابان حر عاملی توسط عاملان اغتشاشات حضور پیدا کرده بودند، حمله‌ور شد و دو نفر از آن‌ها را شهید و چهار نفر دیگر را هم با چاقو زخمی کرد. این فرد که قصد داشت برای فرار از چنگال عدالت به ترکیه برود و مقدمات کار را هم فراهم کرده بود، در استان سمنان توسط نیروهای انتظامی و امنیتی شناسایی و دستگیر شد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه