انهدام باند موبایل‌قاپی با 200فقره سرقت

فرمانده انتظامی مشهد خبر داد

انهدام باند موبایل‌قاپی با 200فقره سرقت

فرمانده انتظامی مشهد گفت: پلیس با متلاشی کردن باند سه نفره حرفه‌ای موبایل‌قاپی، پرونده 200فقره سرقت تلفن همراه را بست.


​​​​​​​گزارش اولیه سرقت‌ها روی میز پلیس

سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد در تشریح جزئیات این خبر گفت: درپی گزارش‌های سریالی موبایل‌قاپی در بولوار فرامرز عباسی، بولوار توس، ميدان شهيد فهميده، پارک پردیس و حاشيه صد متری شهر مشهد توسط دو جوان موتورسوار، تیم پلیس آگاهی مشهد موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داد.
رئیس پلیس مشهد افزود: کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی مشهد مقدس ابتدا تمام پرونده‌های واصله را در قالب يک پرونده تجميع کردند و با اطلاعات بدست آمده از مشخصات ظاهری سارقان و سرنخ‌های بجا مانده از آنان در صحنه‌های جرم با کمک و استفاده از سامانه‌های نوین پلیسی توانستند هویت سرکرده این باند را که فردی سابقه‌دار و تحت تعقیب دستگاه قضایی بود، شناسایی  کنند.
 این مقام انتظامی اظهار کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده با هدایت سرهنگ مصطفی صادقی، رئیس پلیس آگاهی مشهد، با اشراف اطلاعاتی و انجام عملیات‌ ردزنی دقیق و بررسی صحنه‌های سرقت موفق به شناسایی محل تردد سرکرده این باند در منطقه کوی امیر شدند.

دستگیری مرد سابقه‌دار و لو رفتن ماجرا
سرهنگ نگهبان بیان کرد: مأموران پلیس پس از چند شبانه‌روز کار گسترده اطلاعاتی با جمع‌آوری ادله و مستندات کافی سرانجام متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش چهار دستگاه تلفن‌ هوشمند مسروقه به همراه سه قبضه چاقو و قمه کشف کردند.
رئیس پلیس مشهد با اشاره به توقیف یک دستگاه موتورسیکلت که در سرقت‌ها استفاده می‌شد، در بیان دیگر زوایای کار ادامه داد: متهم پس از انتقال به مقر انتظامی در چندین مرحله بازجویی فنی به عمل آمده و مواجهه با ادله و مستندات کشف شده پلیس، به 26 فقره موبایل‌قاپی با همدستی دو نفر از دوستانش در نقاط مختلف شهر مشهد و فروش اموال سرقت شده از شهروندان به یک مالخر اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی مشهد مقدس اظهار کرد: در ادامه و با توجه به اظهارات و اعترافات صورت گرفته از سوی متهم، رسیدگی انتظامی به پرونده وارد فاز جدیدی شد. از همین رو مأموران دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی مشهد با بدست آوردن این اطلاعات بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی وارد عمل شدند و ضمن دستگیری همدستان متهم و فرد مالخر در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها 12دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف کردند.
 وی بیان کرد: با توجه به مستندات بدست آمده و گزارش سرقت‌های دیگر در مناطق مختلف شهر مشهد، متهمان با هماهنگی قضایی در چند مرحله بازجویی و مواجهه با تعدادی از مالباختگان به 200 فقره زورگیری و موبایل‌قاپی از شهروندان اعتراف و  نحوه سرقت‌ها را هم بازگو کردند.

چطور سرقت موبایل را کاهش دهیم؟
فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: سهل‌انگاری مالباختگان در حفظ و نگهداری اموال، یکی از دلایل موفقیت سارقان در ارتکاب عمل مجرمانه است. از این رو شهروندان باید هنگام استفاده از تلفن همراه و تردد و حرکت در خیابان‌ها مراقب اطراف خود باشند و به جای در دست گرفتن گوشی خود تا حد امکان از هندزفری استفاده کنند.
همچنین هنگام پاسخ دادن به تماس سعی کنید به اطراف تسلط داشته باشید.
سرهنگ نگهبان تأکید کرد: به مجرمان، سارقان و افرادی که به اشکال مختلف سبب ناامنی و سلب آسایش عمومی می‌شوند هم هشدار می‌دهیم که بدانند تحرکات آنان به صورت شبانه‌روزی رصد می‌شود و مطمئن باشند دیر یا زود سایه سنگین قانون را بر سر خود احساس خواهند کرد.

خبرنگار: عقیل رحمانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه