کمبود هزارو۵۰۰ جای پارک خودرو در مشهد

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری عنوان کرد

کمبود هزارو۵۰۰ جای پارک خودرو در مشهد

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: با وجود یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در شهر، ۲۷ هزار جای پارکینگ حاشیه‌ای و ۲۰ هزار غیرحاشیه‌ای داریم و در حال حاضر هزار و ۵۰۰ فضای پارک کمبود داریم.


به گزارش قدس آنلاین، خلیل منبتی اظهار کرد: ساخت پارکینگ برای شهرداری سودی ندارد به همین علت از بخش خصوصی دعوت می‌کنیم برای سرمایه‌گذاری در این بخش اقدام کند.
وی متذکر شد: در ایام پیک مسافر ۱۰۰ هزار خودرو وارد شهر می‌شوند و اگر متوسط سه روز هم اینجا اقامت داشته باشند یعنی ۳۰۰هزار جای پارک که با استفاده از زمین‌های بایر و فضاهای خالی موجود، کمبود پارکینگ را مدیریت می‌کنیم.

الیت، شرکت زیانده
منبتی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار قدس‌آنلاین درخصوص میزان درآمد شرکت الیت و اینکه با این درآمد چند پارکینگ در مشهد ساخته شده است، تصریح کرد: شرکت الیت درآمدی نداشته و زیانده بوده، قرار است از این به بعد شرکتی باشد که روی مباحث نوآوری، فناوری و علمی و پژوهشی کار کند.
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص پردیس تئاتر شهر هم گفت: این یک پروژه سنگین مالی است که برای آن برنامه زمان‌بندی در نظر گرفته شده است.

مطالعات بدون اعتبار
وی درباره وضعیت کمربند جنوبی هم گفت: در این زمینه ما مجری سیاست‌های شورای شهر هستیم، اما در سایر محورهای شهر عملیات و مطالعاتی در حال انجام است. مطالعات بولوار نماز در دست اجراست که در آینده این بولوار از طریق تونل یا پل و یا راه به بولوار برونسی متصل شود.
اینکه گفته می‌شود چرا پروژه‌های کلان را شروع نکردید باید گفت: ما دنبال اجرای سیاست‌های شورای شهر هستیم، از طرفی در حال حاضر کارهای مطالعاتی نداریم، خشاب خزانه مطالعاتی ما خالی است، یکی از  کارهایی که مطالعاتش در حال اتمام است ارتباط خیابان امام خمینی(ره) به بولوار نماز است که در ماه آینده استارت خواهد خورد.
وی با اشاره به اینکه طرح زوج و فرد در شورای همتا تصمیم‌گیری می‌شود، افزود: خیابان‌های مشهد ظرفیت این تعداد خودرو را ندارد، بخشی از ترافیک مربوط به فرهنگ رانندگی ماست و مشکلات ترافیکی در تمامی کلانشهرها وجود دارد. 
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: ساماندهی پردیس کتاب در صورت تأمین ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.

15درصد پل‌های مکانیزه غیر فعال است
وی ادامه داد: پل‌های مکانیزه ۶۴عدد و تجهیزات آن‌ها مربوط به چند سال پیش است و آمار بهره‌برداری از ۶۰درصد فعال به ۸۵درصد رسیده است. اما وضعیت پله‌برقی‌ها مناسب نیست و به دنبال نوسازی هستیم تا در ۶ نقطه اصلی نوسازی شود که اعتبارات ابتدایی لحاظ شده است. 
منبتی گفت: ممیزی ایمنی بزرگراه‌ها انجام و ایمن‌سازی بزرگراه وکیل‌آباد به عنوان پایلوت اولیه است که تا پایان سال اقدام‌های لازم انجام می‌شود. همچنین مطالعات ساخت زیرگذر در میدان بیت‌المقدس آغاز و امکان‌سنجی شده و سپس در شورای حمل‌ونقل شهر مشهد مطرح می‌شود و بعد در شورای همتا می‌بریم. میدان امام حسین(ع) مسئله تملک دارد که اگر بتوانیم راست‌گرد را تملک کنیم مشکل ترافیک آنجا حل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مرکز معاینه فنی برای موتورسیکلت به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، از آموزش فرهنگ ترافیک برای کودکان و نوجوانان و رانندگان پر خطر خبر داد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه