نبود سازوکار مناسب برای صادرات انار

نبود سازوکار مناسب برای صادرات انار

انار خراسان جنوبی از نبود سازوکار مناسب برای بازاریابی در کشورهای مختلف و همچنین صادرات رنج می‌برد.


​​​​​​​علی امیرزاده، مدیر جهاد کشاورزی فردوس در گفت‌وگو با ایسنا گفت: نبود سازوکار برای صادرات و کاهش قدرت خرید مردم سبب قیمت پایین انار شده که پرداخت تسهیلات به شرکت‌های تعاونی برای خرید توافقی انار در راستای حل بخشی از مشکلات است.
وی با بیان اینکه انار این شهرستان اکنون زیر قیمت تمام شده به فروش می‌رسد، افزود: تحریم و بی‌کیفیتی در سال‌های گذشته موجب بی‌رغبتی کشورهای دیگر برای خرید انار شده و از طرفی نبود صادرات انار سبب شده این میوه اکنون در میدان‌های داخلی به فروش برسد.
مدیر جهاد کشاورزی فردوس با اشاره به کیفیت بالای انار تولیدی شهرستان در سال جاری، بیان کرد: نگهداری انار در سردخانه و همچنین حمل و نقل آن هزینه دارد و نسبت به سال گذشته وضعیت برداشت انار و کیفیت آن بسیار بهتر است.
وی با بیان اینکه بازار انار شهرستان آشفته است که حتی دلالان نیز تمایلی برای ورود ندارند، افزود: اصول کشاورزی باید توسط کشاورزان برای تولید انار رعایت شود تا مشکل دانه سفیدی انار کاهش یابد.
مدیر جهاد کشاورزی فردوس ادامه داد: دفن و یا سوزاندن انارهای آلوده برای مبارزه با آفت کرم گلوگاه ضروری است و کشاورزان باید به صورت دسته‌جمعی این کار را دنبال کنند تا این آفت فراگیر نشود.
منوچهر شایسته، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی نیز گفت: 4هزار و 200 هکتار از باغات خراسان جنوبی زیر کشت انار است که از این سطح ۴۲ هزار تن انار تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه در مجموع 9هزار و 600 خانوار با برداشت انار در ارتباط هستند، تصریح کرد: در حوزه فرآوری محصولات انار اکنون پنج شرکت ثبت شده که از این تعداد سه شرکت فعال و دو شرکت غیرفعال است که در زمینه رب انار، کنسانتره انار و سس انار با ظرفیت ۱۱ هزار و ۵۰۰تن بسته‌بندی فعالیت دارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه