رتبه 29 خراسان جنوبی در اشتغال معلولان

معاون استاندار بر نظارت ویژه بر تحقق اشتغال حمایتی تأکید کرد

رتبه 29 خراسان جنوبی در اشتغال معلولان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: نظارت ویژه بر تحقق اشتغال حمایتی توسط دستگاه‌های حمایتی استان باید برای جلوگیری از انحراف تسهیلات انجام شود.


به گزارش خبرنگار مهر، جواد اشرفی در نخستین جلسه کارگروه پیگیری اشتغال حمایتی استان، اظهار کرد: با توجه به تأکید رئیس‌جمهور در خصوص پرداخت تسهیلات حمایتی، بانک‌های استان باید برای عمل به وظیفه اجتماعی خود در این باره اقدام‌های لازم را انجام دهند.
وی گفت: در حوزه اشتغال حمایتی، چگونگی اجرای مدل شهرستانی آن خیلی مهم است و دستگاه‌های اجرایی باید تا پایان روند انجام این کار را دنبال کنند.اشرفی با تأکید بر اینکه در این موضوع دغدغه اصلی ما توزیع پول نیست بلکه مهم ایجاد اشتغال است، افزود: دولت از همه ابزارهایی که در اختیار دارد برای ایجاد اشتغال معلولان استفاده می‌کند و ضرورت دارد اطلاع‌رسانی لازم به جامعه هدف انجام شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بر اساس آنچه در کارگروه اشتغال حمایتی کشور اعلام شد، خراسان جنوبی از نظر اشتغال معلولان در رتبه ۲۹ کشوری قرار دارد که باید علت عقب‌ماندگی استان در این خصوص مشخص شود.
اشرفی افزود: بر اساس قوانین موجود اگر برای فرد دارای معلولیت شدید، امکان ایجاد اشتغال وجود نداشته باشد، یکی از اعضای درجه یک خانواده فرد معلول می‌تواند از تسهیلات حمایتی ایجاد اشتغال استفاده کند.
وی با بیان اینکه فرمانداران شهرستان‌های استان هم با برگزاری ماهانه جلسه در این خصوص باید اقدام‌های لازم را انجام دهند، اظهار کرد: توزیع دستگاهی تسهیلات ماده ۱۶ را در استان انجام می‌دهیم اما بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده در تهران برای این منظور عمل می‌کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته به دلیل پرداخت تسهیلات زیاد برای دامپروری حدود ۴۰۰ هزار دام مازاد داشتیم، گفت: برای جلوگیری از این مشکل در استان، باید تسهیلات مورد نظر هدفمند پرداخت شود.
اشرفی بیان کرد: بر اساس آیین‌نامه مصوب مجلس و دولت برای تسهیلات قانون بودجه، دستگاه‌های حمایتی شامل بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌شود. وی با تأکید بر اینکه فرایند پرداخت تسهیلات حمایتی توسط دستگاه‌های مورد نظر تا پایان کار باید به خوبی رصد شود، افزود: باید دقت شود تا چارچوب مشخص شده در این زمینه به خوبی رعایت شود.
لازم به ذکر است بر اساس قوانین باید 3درصد از نیروهای شاغل در دستگاه‌های دولتی از افراد معلول باشد و به موجب آیین‌نامه اخیر بودجه مشخصی برای اشتغال معلولان در نظر گرفته شده است و دستگاه‌های حمایتی باید با تسهیل امور نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغال این قشر از جامعه اقدام کنند بنابراین اگر اهتمام ویژه‌ای نسبت به اجرای همین قوانین وجود داشته باشد بخش قابل توجهی از جامعه معلولان کشور صاحب شغل می‌شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه