هفتمین شهرآورد بدون تماشاگر

آیا باز هم تساوی در راه است؟

هفتمین شهرآورد بدون تماشاگر


با اعلام سازمان لیگ دربی رفت لیگ بیست و دوم در استادیوم خالی از تماشاگر برگزار خواهد شد. این در حالی است که با توجه به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها در ابتدای فصل به نظر می‌رسید برای نخستین بار پس از انقلاب، جدال سنتی فوتبال ایران با حضور تماشاگران خانم برگزار شود. شهرآورد که به صورت معمول پرتماشاگرترین بازی فصل فوتبال ایران محسوب می‌شود باز هم از نعمت حضور هواداران بی‌بهره است.  این بازی که بر اساس آمار صدمین شهرآورد خواهد بود، برای هفتمین بار بدون تماشاگر است.

۵ تساوی در ۶ شهرآورد
دربی بدون تماشاگر برای نخستین بار در سال ۷۳ اتفاق افتاد. پس از حوادث جنجالی که در شهرآورد رفت آن سال رخ داد، تصمیم بر آن شد بازی برگشت در شهر بندرعباس و بدون تماشاگر برگزار شود. این دیدار کم افت و خیز که در غیاب چند مهره کلیدی دو تیم انجام شد، با تساوی بدون گل به پایان رسید.
پس از آن همه دربی‌ها با حضور پرشور تماشاگران بود و در بسیاری از شهرآوردها ساعت‌ها قبل از آغاز بازی ظرفیت ورزشگاه تکمیل می‎شد. در اواسط لیگ نوزدهم و با شیوع ویروس کرونا، بازی‌های لیگ بدون تماشاگر شد. دربی برگشت دو تیم آخرین دیداری بود که در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگر برگزار شد و پس از آن مدت‌ها خبری از حضور هواداران در ورزشگاه نبود.
در همان فصل، اولین دربی دوران کرونا در جام‌حذفی برگزار شد و پرسپولیس و استقلال در جام‌حذفی به تساوی دست یافتند و استقلال در ضربات پنالتی به پیروزی رسید. در لیگ بیستم با توجه به وضعیت بیماری کرونا، استادیوم‌ها همچنان خالی باقی ماند و در شهرآورد رفت در یک بازی جذاب دو تیم به تساوی ۲-۲ رسیدند و دربی برگشت با برتری پرسپولیس به پایان رسید و استقلال باز هم در جام حذفی در ضربات پنالتی بر حریف چیره شد.
در لیگ بیست و یکم با توجه به کاهش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا به نظر می‌رسید هر چه زودتر تماشاگران به استادیوم‌ها بازگردند ولی این اتفاق در شهرآورد رفت که بدون گل تمام شد نیفتاد تا اینکه در دربی برگشت که حساس‌ترین بازی فصل بود طلسم بی‌تماشاگر بودن دربی‌ها شکسته شود ولی این روند ادامه پیدا نکرد و با تصمیم مسئولان باز هم خبری از حضور سکوهای پُر نخواهد بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه