طلوع خورشید فوتبال از «مغرب»

دیپلماسی عمومی مراکشی‌ها برای آرمان فلسطین

طلوع خورشید فوتبال از «مغرب»

تیم ملی فوتبال مراکش که با پیروزی برابر اسپانیا به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی قطر راه پیدا کرده بود روز گذشته در ادامه شگفتی‌سازی با پیروزی یک بر صفر بر رونالدو و یارانش در تیم پرتغال، به نیمه نهایی صعود کرد.


​​​​​​​فارغ از این نتیجه که مهر تأییدی بر صعود مراکش به جمع چهار تیم نهایی جام بود، نکته مهم این دیدار به اهتزاز درآمدن دوباره پرچم فلسطین از سوی تماشاگران و بازیکنان این تیم مسلمان بود. بازیکنان مراکشی پس از بازی با اسپانیا ضمن سجده شکر، با اهتزاز پرچم فلسطین خوشحالی خود را به نمایش گذاشته بودند. در بازی مراکش و پرتغال نیز آن‌ها در حلقه شادی خود پرچم فلسطین را به دست گرفتند. این در حالی بود که در طول بازی هم پرچم فلسطین در جای جای ورزشگاه به چشم می‌خورد. 
دقیقه 75بازی نیز طبق پویشی به مناسبت 75سال اشغالگری صهیونیست‌ها، جمعی از هواداران در حمایت از ملت فلسطین، شعار سر دادند. گفتنی است، در جریان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تماشاگران فوتبال و هواداران تیم های مختلف از این فرصت برای حمایت از ملت فلسطین استفاده کرده‌اند. در جریان این رقابت‌ها پرچم فلسطین به‌طور گسترده در ورزشگاه‌ها و کل شهر دوحه دیده و شعارهایی در محکومیت عادی‌سازی روابط با اشغالگران سر داده می‌شود. 
«جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر هنوز در حال برگزاری است اما در حال حاضر یک برنده زودهنگام دارد: فلسطین. این کشور قلب‌ها و ذهن‌های هواداران فوتبال در جهان را ربوده است». این توصیف «دیما خطیب» مدیر اجرایی «الجزیره پلاس» از حمایت هواداران حاضر در جام جهانی از فلسطین است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه