برنامه‌های مذهبی باید بصیرت‌افزا باشد

آیت‌الله علم‌الهدی:

برنامه‌های مذهبی باید بصیرت‌افزا باشد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: هر برنامه‌ای که برای ترویج شعائر دینی و مذهبی برگزار می‌شود، باید بصیرت محور باشد و در خدمت توسعه ظرفیت‌های جبهه حق قرار گیرد.


​​​​​​​به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با نمایندگان هیئت‌های مذهبی مشهد افزود: امسال دهه فاطمیه با همیشه متفاوت است؛ زیرا دشمنی که در همه توطئه‌های خود در طول ۴۳ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی شکست خورده، به دنبال ترویج فرهنگ انحرافی خود است.
وی ادامه داد: از سخنرانان و وعاظ گرفته تا مرثیه‌سرایان و مداحان، باید همه خود را در خدمت نشر فرهنگ فاطمی قرار دهند. این همان مصداق جنگ نرم فرهنگی است که دشمن علیه ما به راه انداخته و باید بر بستر فضاهای فرهنگی هم پاسخ داده شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: خدمتی محبوب اهل بیت(ع) است که مردم را شیفته معصومین کند.
وی گفت: گاهی اوقات یک میان‌دار هیئت می‌تواند از ده‌ها مبلغ دینی، تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد و از این رو، ایام جشن و عزای اهل بیت(ع) می‌تواند بهترین فرصت برای جذب جوانان و انسان‌سازی باشد.
آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه عزاداری در سوگ اهل بیت(ع) باید در خط سیره و مکتب آن‌ها باشد، خاطرنشان کرد: از زمان شهادت زهرای مرضیه(س) بیش از هزار و ۴۰۰ سال می‌گذرد و در این مدت، تاریخ هزاران فاطمیه و محرم را به خود دیده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: در این شرایط اگرچه برای آن‌هایی که تا پیش از انقلاب، ناچار به مخفی نگه داشتن اعتقادات و باورهایشان بودند، حرجی نیست؛ اما بدا به حال آن هیئت مذهبی و دلداده اهل بیت(ع) که در حکومت اسلامی کنار نشست و از نقش‌آفرینی در جنبش جهانی‌سازی مکتب اهل بیت(ع) سر باز زد.
وی با بیان اینکه قرار نیست هیئت‌های مذهبی به خاطر دینداری و حب‌الحسین(ع) سرکوب شوند، افزود: ظرفیت امروز مکتب حسینی با گذشته متفاوت است، به گونه‌ای که کار این مکتب به حدی در مرحله جهانی شدن پیش رفته که فقط با یک رویداد همچون اربعین، در مدت چند روز همه توجه رسانه‌های جهان را به خود جلب می‌کند.
آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: دنیا، زهرا‌شناس و حسین شناس شده و در این شرایط، هر برنامه‌ای که برای تعظیم این شعائر برگزار می‌شود، باید بصیرت‌محور باشد و در خدمت توسعه ظرفیت‌های جبهه حق قرار بگیرد. بر همین اساس، امسال فاطمیه ما با همیشه متفاوت است؛ زیرا دشمنی که در همه توطئه‌های خود در طول ۴۳ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی شکست خورد، این بار به سراغ حضرت زهرا(س) آمد و مسئله حجاب را وسط کشید تا با استفاده از ابزار بی‌حجابی، این فرهنگ انحرافی را جایگزین میراث صدیقه اطهر(س) کند. بنابراین از سخنرانان و وعاظ گرفته تا مرثیه‌سرایان و مداحان، باید همه خود را در خدمت نشر فرهنگ فاطمی و حجاب قرار دهند. این همان مصداق جنگ نرم فرهنگی است که دشمن علیه ما به راه انداخته و باید بر بستر فضاهای فرهنگی هم پاسخ داده شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه