خسارت‌های بارش برف در مشهد!

قدس بررسی کرد

خسارت‌های بارش برف در مشهد!

بارش برف پاییزی در مشهد موجب سقوط هشت درخت روی خودروها، سقوط سقف یک پارکینگ روی 14 خودرو و همچنین وقوع 915 تصادف در شهر شد.


بارش برف و باران معمولاً سبب خوشحالی و شادی مردم می‌شود. برای مثال خوشحالی کشاورزان بابت سیراب شدن زمین‌هایشان و یا دانش‌آموزان برای تعطیلی مدرسه‌ها! 
اما بارش رحمت الهی همیشه برای همه شهروندان شادی را به همراه نمی‌آورد. رعایت نکردن مسائل ایمنی و سهل‌انگاری‌های وابسته سبب می‌شود زمانی که لبخند روی لبان همه شهر نشسته، عده‌ای گرفتار خسارت‌های مادی و جانی ‌شوند.
با توجه به بارش برف در روزهای اخیر برای اطلاع از خسارت‌های جانی و مالی احتمالی به سراغ مسئولان مربوط می‌رویم.
مجید فرهادی، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد در گفت‌وگو با قدس بیان کرد: از ابتدای بارش برف تا چهاردهم آذر ماه، هشت مورد سقوط درخت روی خودروها داشته‌ایم که خسارت‌هایی را به بار آورده است.
وی ادامه داد: لازم است دوباره از شهروندان گرامی درخواست کنم در چنین زمان‌هایی که بارش برف سنگین است، ضمن رعایت موارد ایمنی، از پارک خودرو زیر درختان خودداری کنند.
مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد ادامه داد: در پی این بارش‌ها دو مورد ریزش دیوار نیز داشته‌ایم. همچنین سقف یک پارکینگ سقوط کرد که در نتیجه آن 14 خودرو حبس شدند؛ اما به لطف خدا هیچ‌کدام از این حوادث مصدوم و فوتی نداشته است.
در این زمینه آتشپاد دوم حسن نجمی؛ مدیر منطقه ۲ عملیات آتش‌نشانی در تشریح گرفتار شدن خودروها زیر سقف یک پارکینگ هم گفت: عصر روز یکشنبه گذشته و همزمان با تشدید بارش برف در شهر مشهد، گزارشی از ریزش سقف موقت پارکینگ خودرویی یک شرکت به سامانه ۱۲۵ اطلاع‌رسانی شد که با توجه به حساسیت موضوع، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی بلافاصله گروه نجات و پیشگیری از حریق ایستگاه‌های ۳ و۴۰ و جرثقیل سنگین ایستگاه ۲۳ آتش‌نشانی را به محل حادثه در خیابان کوهسنگی اعزام کرد. وی ادامه داد: با حضور آتش‌نشانان مشخص شد سقف موقت یک پارکینگ به دلیل بارش برف تخریب شده که این اتفاق منجر به گرفتاری ۱۴ دستگاه خودرو سواری در زیر این سازه فلزی شده که آتش‌نشانان در عملیاتی نفسگیر و طاقت‌فرسا که سه ساعت طول کشید، توانستند این خودروها را از زیر سقف آوار شده این پارکینگ رهاسازی کنند.
این مقام مسئول در آتش‌نشانی مشهد افزود: در پی این حادثه به تعدادی خودرو خسارت‌هایی وارد آمد.

نجات پنج گمشده در برف
از سوی دیگر ابوالفضل رفیعی، سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اعلام کرد: ساعت ۴۳ دقیقه بامداد روز دوشنبه، گزارش مفقود شدن پنج شهروند در ارتفاعات خلج مشهد به مرکز هماهنگی و کنترل عملیات هلال احمر استان اعلام شد. وی ادامه داد: بلافاصله با دریافت گزارش، دو تیم واکنش سریع و امداد کوهستان مشهد به همراه هفت نجاتگر به منطقه اعزام شدند که خوشبختانه و پس از چهار ساعت جست‌وجو، تیم‌های هلال احمر، این جوانان را در سلامت پیدا کرده و به محل امن انتقال دادند تا از مرگ حتمی جان سالم به در ببرند.
علی نجفی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در مصاحبه‌ای گفت: آماده‌باش ۲هزار نیروی انسانی و ۸۰ دستگاه ماشین‌آلات در پی بارش برف برقرار شده است. تا کنون مشکل جدی گزارش نشده و تنها در عرشه پل‌ها یخ‌زدگی خفیف وجود داشت که حل این موضوع به سرعت در دستور کار قرار گرفت. 
نجفی همچنین بیان کرد: آماده‌باش همچنان ادامه دارد. با توجه به برودت هوا احتمال انسداد در چند محور از جمله آزادگان وجود دارد. وی گفت: از شهروندان تقاضا دارم از خودروهای شخصی به ویژه در ساعات اولیه صبح استفاده نکنند.

بارش برف و ۹۱۵ تصادف در مشهد
سرهنگ علیرضا رحیمی، رئیس اداره آموزش و فرهنگ رانندگی فرماندهی پلیس راهور فراجا هم خبر داد : از ساعت ۹ بامداد روز یکشنبه ۱۳ آذر تا ساعت ۹ صبح، ۱۴ آذر ۱۴۰۱ و در پی بارش برف در مشهد مقدس و لغزندگی معابر و یخ‌زدگی خیابان‌های شهر، ۹۱۵ تصادف منجر به خسارت به خودرو رخ داده است.
وی ادامه داد : همچنین ۷۵ تصادف منجر به مصدومیت راننده و سرنشین ثبت شده است؛ اما خوشبختانه تصادف منجر به فوت نداشته‌ایم.
بیشترین تصادفات رخ‌ داده در معابر شریانی درجه ‌یک مانند بولوار احمدآباد، ملک‌آباد، بولوار آیت‌الله عبادی، توس، مصلی و... بوده است و در معابر شریانی درجه‌ دو همچون بولوار بعثت، ابوذر غفاری، رضا و... هم به همین ترتیب شاهد تصادف خودرو بودیم.
سرهنگ حسین میش‌مست، رئیس پلیس راه خراسان رضوی نیز اعلام کرد: سطح جاده‌های استان به دلیل برودت هوا یخ زده و در برخی مسیرها نیز ریزش برف گزارش شده است.
میش‌مست ادامه داد: متأسفانه در ۲۴ ساعت منتهی به روز دوشنبه گذشته سه فقره تصادف فوتی با چهار جانباخته، چهار فقره تصادف جرحی با هفت مصدوم و ۲۳ فقره تصادف خسارتی در جاده‌های استان رخ داده است.

خبرنگار: سید شایان حسینی راد

برچسب ها :
ارسال دیدگاه