توقف نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی!

توقف نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی!

سمند سورن در تمام کشور به عنوان خودرو جایگزین در ناوگان تاکسیرانی معرفی شد؛ ولی تاکنون خبری از ورود آن به ناوگان نشده است.


​​​​​​​حسینی، سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: یکی از اقدامات مؤثر در حوزه حمل و نقل درون شهری برای افزایش سطح ارائه خدمات به شهروندان از یک سو و کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت از سوی دیگر، نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل درون شهری است که برای تحقق آن لازم است هماهنگی میان ارگان‌های اجرایی مرتبط انجام شود.
او افزود: با توجه به حذف خودرو سمند و پژو۴۰۵ از سبد تولیدی شرکت ایران خودرو، در عمل نوسازی ناوگان تاکسی درون شهری از خرداد امسال در تمام کشور متوقف شده است.
حسینی بیان کرد: بر اساس پیگیری‌هایی که از طریق اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور صورت گرفت با توجه به اینکه بین تولیدات داخلی، خودرو مناسب استفاده در حوزه تاکسیرانی که مطابق با شاخصه‌های مصوب شورای عالی ترافیک شهر‌های کشور باشد، وجود ندارد سرانجام خودرو سمند سورن پایه گازسوز در تمام کشور به عنوان جایگزین در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده معرفی شد.
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند ادامه داد: رانندگان تاکسی توان پرداخت قیمت بالای خودرو در نوسازی ناوگان تاکسیرانی را ندارند. همچنین نبود تسهیلات بانکی با سود قابل قبول برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، همه دست به دست هم دادند تا طرح نوسازی تاکسی‌ها متوقف شود.
او تصریح کرد: با گذشت حدود ۹ ماه از سال تاکنون خودرو معرفی شده سمند سورن از سمت سازمان ملی استاندارد برای شماره‌گذاری تعیین نشده و این موضوع اعتراض گسترده تاکسیرانان و شهرداری‌ها در تمام کشور را به دنبال داشته و اسباب توقف کامل فرایند نوسازی را در حوزه تاکسیرانی سراسر کشور موجب شده است.
حسینی اظهار کرد: پیگیری‌ها ادامه دارد و امید است با همکاری بیش از پیش تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط و خودروساز، این مشکل هر چه سریع‌تر رفع شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه