تجهیز مرکز درمان ناباروری

تجهیز مرکز درمان ناباروری


​​​​​​​سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با رویکرد جهادی دولت در حوزه بهداشت و درمان، تجهیزات تنها مرکز درمان ناباروری استان خریداری شد و این مرکز فعالیت خود را با تست روی نمونه‌های حیوانی آغاز کرد.
دکتر علی عفتی‌زاده افزود: از ابتدای سال جاری ۶۷میلیارد ریال برای تجهیز تنها مرکز درمان ناباروری استان هزینه شد و سایر تجهیزات مورد نیاز این مرکز نیز با تأمین اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی در حال خرید است و در روزهای آینده تکمیل می‌شود.
وی با بیان اینکه این مرکز در ابتدا با آزمایش روی نمونه‌های حیوانی فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: اواخر آذر سال جاری نیز خدمات تخصصی درمان ناباروری برای زوج‌های نابارور استان ارائه خواهد شد.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان کرد: ۷۰۵زوج استان در سال جاری از خدمات رایگان تنها مرکز درمان ناباروری استان بهره‌مند شدند. از این تعداد ۶۴۳ نفر در سال جاری ویزیت و ۶۲ نفر تشکیل پرونده جدید بوده است.وی ادامه داد: همچنین ۹۱ نفر دارودرمانی (آی‌او) و ۲۲ نفر آی‌یو‌آی را با همکاری مامای ارشد دریافت کردند.
عفتی‌زاده با بیان اینکه درمان ناباروری از خدمات مهم بیمارستان بنت‌الهدی شهرستان بجنورد است، گفت: این مرکز امسال خدمات جدیدی همچون سونوگرافی‌های تخصصی (واژینال) را به زوجین نابارور ارائه می‌دهد و تمام خدمات فوق تخصصی در این مرکز زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم با اشاره به تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در استان گفت: این قرارگاه برای اجرای دقیق و هدفمند قانون جوانی جمعیت در استان تشکیل و وظایف هر یک از اعضای قرارگاه به طور دقیق مشخص شده است.
دکتر محمدرضا اکبری افزود: همچنین کمیته‌های درمان ناباروری، مراقبت و پشتیبانی نیز در راستای جوان‌سازی جمعیت استان تشکیل شده است.
وی گفت: در ابتدای کار، طرح‌ها و مشوق‌های جوان‌سازی جمعیت این قرارگاه برای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان اجرا می‌شود.
اکبری یادآور شد: همچنین در سال جاری ۱۶هزار و ۲۴۴ سفیر سلامت و ۱۹ هزار و ۸۸۶ خانوار در راستای تبیین سیاست‌های جمعیت و ترویج فرزندآوری آموزش دیده‌اند.
خراسان شمالی در میزان ناباروری جزو استان‌های با خطر متوسط قرار دارد، به گونه‌ای که نرخ باروری در استان 1/2 درصد است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه