39درصد مناطق عشایری آب پایدار دارد

39درصد مناطق عشایری آب پایدار دارد

علی نوری


​​​​​​​مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی شاخص برخورداری مناطق عشایری استان را از آب شرب پایدار 39 درصد اعلام کرد و گفت: برنامه داریم هر سال 5 درصد به این شاخص اضافه کنیم.جعفری بیان کرد: در حال حاضر 13 تانکر کار آبرسانی به مناطق عشایری استان را انجام می‌دهند.
وی تک‌محصولی بودن را از مشکلات عشایر استان برشمرد و گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی و دیگر مشکلات تنها منبع درآمد عشایر دام است که متأسفانه با توجه به فقیر بودن مراتع و گرانی نهاده‌های دامی دچار مشکلات هستند که برنامه داریم عشایر را از تک‌محصولی بودن خارج کنیم.
 وی بالا بردن دو شاخص راه‌های دسترسی و اجرای شبکه آبرسانی به مناطق عشایری را از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره کل اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 20 میلیارد تومان تسهیلات به عشایر شهرستان بردسکن پرداخت شده و در همین راستا نیز هزار و 250 تن جو و کنسانتره نیز بین دامداران توزیع شده است. 
علی دهقان‌زاده، فرماندار بردسکن در این دیدار به ظرفیت‌های این شهرستان به ویژه در حوزه عشایر اشاره کرد و گفت: شهرستان بردسکن 3 هزار و 500 نفر شتر دارد که از این لحاظ رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده و همچنین شهرستان بردسکن به لحاظ وسعت و جمعیت عشایری نیز مقام دوم استان را داراست. وی با اشاره به وضعیت خشکسالی، خواستار پرداخت تسهیلات کم‌بهره به این قشر از جامعه شد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه