جمع‌آوری ۴۰ مدرسه کانکسی آغاز شد

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

جمع‌آوری ۴۰ مدرسه کانکسی آغاز شد

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در راستای تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، جمع‌آوری ۴۰مدرسه کانکسی در استان آغاز شد.


​​​​​​​سید امیر شوشتری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: جمع‌آوری ۳۰۰ کلاس کانکسی در استان، از مهم‌ترین مصوبات سفر امسال رئیس جمهور به خراسان رضوی در حوزه تعلیم و تربیت است که تا پایان سال آینده باید به اتمام برسد.
وی ادامه داد: در استان دو نوع مدرسه کانکسی داریم که شامل مدرسه کانکسی مستقل و ضمیمه است به این معنا که در مدل نخست، مدرسه به صورت کانکس فعالیت دارد و در مدل دوم به دلیل کمبود کلاس در ساختمان مدرسه و یا تراکم زیاد دانش‌آموز، یک یا چند کلاس آن مدرسه در کانکس برگزار می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هم اکنون در استان ۶۰ مدرسه کانکسی داریم که قرارداد جمع‌آوری ۴۰مدرسه از این تعداد و جایگزینی آن‌ها با ساختمان مدرسه تنظیم و زمین‌ها هم جانمایی شده است.
شوشتری افزود: در مجموع ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای جمع‌آوری کلاس‌های کانکسی و تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره آموزشی خراسان رضوی در نظر گرفته شده که تأمین بخشی از آن موکول به فروش املاک مازاد آموزش و پرورش است.
وی بدون اشاره به اطلاعات و ارقام بیشتر با بیان اینکه بخشی از اعتبارات تأمین شده است، ادامه داد: در ساخت و ساز طرح‌های در دستور کار از ظرفیت خیران و نهادهای مؤثر کمک خواهیم گرفت.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: افزون بر این یکی از مشکلات موجود ما در این مسیر کمبود زمین در بسیاری از مناطق پر تراکم حاشیه شهر مشهد است که در این زمینه به همکاری مجموعه‌های مختلف امیدواریم.
بر اساس آمار اعلامی میانگین سرانه فضای آموزشی کشور 3/8مترمربع است که این رقم در استان 2/4است و با وجود بیش از یک میلیون و ۵۰۰هزار دانش‌آموز به بیش از 5 میلیون مترمربع فضای آموزشی جدید نیاز است.
 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه