باند «شبح‌های شب‌رو» متلاشی شد

با تلاش شبانه‌روزی مأموران انتظامی مشهد صورت گرفت

باند «شبح‌های شب‌رو» متلاشی شد

چهار متهم به سرقت‌های به عنف در شهرهای مشهد، چناران، قوچان و فاروج که شبانه وارد خانه‌های طعمه‌ها می‌شدند و پس از ضرب و شتم افراد، اموال آن‌ها را می‌بردند، در یک عملیات پیچیده پلیس دستگیر شدند.


خفت‌گیری نیمه‌شب روش باند شبح!

سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی شهرستان مشهد مقدس در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی گزارش سرقت به عنف منزل در محدوده بولوار یوسفیه مشهد و مجروحیت شدید مالباخته توسط عاملان این سرقت، تیم ویژه‌ای از مأموران مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی برای ردزنی و شناسایی متهمان وارد عمل شدند.
وی افزود: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در محل وقوع این سرقت و بررسی اظهارات مالباخته که مردی میانسال بود و در زمینه ساخت و ساز آپارتمان در محدوده شهرک غرب مشهد فعالیت دارد، مشخص شد خانواده این فرد در ساعات اولیه بامداد روز واقعه به همراه مادرش در خانه‌ در حال استراحت بودند که به یک باره چهار مرد جوان با سر و صورت پوشیده در حالی وارد منزل آن‌ها شدند که شمشیر و چاقو هم همراه خود داشتند.
رئیس پلیس مشهد تصریح کرد: اعضای این باند مخوف، صاحبخانه و مادرش را در یکی از اتاق‌ها محبوس کرده و پس از بستن دست و پای مالباخته، ضمن سرقت لوازم باارزش شامل وجوه نقد، طلا، تعدادی اسناد و مدارک ملکی زمین، یک دستگاه لپ‌تاپ، یک دستگاه تلفن همراه هوشمند و یک دستگاه خودرو سواری خارجی در مجموع به ارزش تقریبی 50میلیارد ریال، با ضرب و شتم آن‌ها به وسیله قمه و شمشیر، با تهدید، یک برگه چک سفید امضا به مبلغ 30 میلیارد ریال هم از او می‌گیرند تا مبادا پای پلیس را به ماجرا باز کند. سپس سارقان خشن از محل متواری می‌شوند.
 سرهنگ نگهبان بیان کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده با هدایت مستقیم رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی مشهد پس از بررسی دقیق محل جرم در حالی که مجرمان سعی کرده بودند کمترین ردپایی از خود به جا بگذارند، تحقیقات فنی خود را آغاز کردند.

کیش و مات اعضای باند با عملیات پلیس
این مقام ارشد انتظامی گفت: مأموران این فرماندهی سرانجام به سرنخ‌هایی از یک دستگاه سواری پراید سفید رنگ پلاک مخدوش که در زمان سرقت در محل ترددهای مشکوک داشت، دست یافته و با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی و  کار گسترده اطلاعاتی سرانجام سه تن از اعضای این باند سرقت‌های خشن را در یکی از شهرستان‌های همجوار مشهد ردزنی و در دو عملیات ضربتی هماهنگ و همزمان، آن‌ها را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان تعدادی از لوازم سرقتی و چند قبضه چاقو و قمه را کشف کردند.
فرمانده انتظامی مشهد گفت: متهمان که از افراد سابقه‌دار هستند، در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی شدند؛ اما در ادامه تحقیقات و مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به سرقت به عنف منزل اعتراف کردند.
وی بیان کرد: در بازجویی‌های تکمیلی، زوایای دیگری از پرونده روشن و مشخص شد این سرقت با نقشه فردی به نام«مجید» اجرا شده که از تبهکاران سابقه‌دار و تحت تعقیب مراجع انتظامی و قضایی در شهرستان شمالی استان است. بررسی سوابق او نشان می‌داد وی در پرونده‌اش اتهام‌هایی از قبیل سرقت به عنف منازل و خودرو، حمل مواد مخدر، شرارت و قدرت نمایی با سلاح را در پرونده خود به یدک می‌کشد.
سرهنگ نگهبان بیان کرد: در ادامه این عملیات، متهم دیگر پرونده که مخفیگاه‌های خود را دائم در مشهد و شهرهای شمال استان تغییر می‌داد، سرانجام در یکی از مناطق جنوب شهر مشهد ردزنی و در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از محل اختفای او یک عدد شوکر و یک قبضه شمشیر کشف شد.
 این مقام انتظامی با اشاره به کشف خودرو مسروقه و چک سفید امضا از مخفیگاه مرد تبهکار خاطر نشان کرد: چهار  متهم این پرونده در چندین مرحله بازجویی‌های علمی پلیس و مواجهه با مستندات کشف شده به 23 فقره سرقت به عنف خودرو و منزل در شهرهای مشهد، چناران، قوچان و فاروج اعتراف کردند.

توصیه‌های رئیس پلیس مشهد
وی با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرایم احتمالی از شهروندان خواست موارد ذیل را در پیشگیری از سرقت جدی بگیرند: راه‌های ورودی را ایمن و از درهای ضد سرقت برای ورودی ساختمان استفاده کنید. مقابل تمام پنجره‌ها به ویژه در طبقات همکف، نورگیر، پاسیو و روی دیوارها حفاظ مقاوم و مطمئن نصب و درهای پشت‌بام و راهرو را با حفاظ نرده‌ای ایمن کنید. به تردد و توقف افراد غریبه مشکوک در کوچه و اطراف منزلتان حساس باشید و موارد را به 110 گزارش دهید. از نگهداری اموال با ارزش خود در منزل و حتی گاو صندوق منزل خودداری و گاو صندوق را در یک نقطه از منزل مخفی و از گذاشتن کلید آن در کمدها خودداری کنید. وی همچنین توصیه کرد: حفاظ دیوارها را طوری تعبیه کنید که اگر تیر چراغ برق، علمک گاز، درخت و یا ماشینی کنار آن قرار داشت سارقان نتوانند با بالا رفتن از آن‌ از روی دیوار عبور کنند. از آیفون‌های تصویری مجهز به ضبط تصاویر و از دوربین‌های مداربسته و آژیر استفاده کنید. این تجهیزات را هر چند وقت یک بار کنترل کنید. اگر دوربین یا آژیر نصب کردید، محل نصب را جایی قرار دهید که سارقان نتوانند به راحتی آن را تشخیص دهند. هنگام به کار گرفتن افراد به عنوان نیروی خدماتی، نگهبان ،نظافتچی، آشپز و... با احتیاط عمل کنید. استفاده از چراغ‌های دارای حسگر که با حرکت افراد روشن می‌شوند، توصیه می‌کنیم.

خبرنگار: عقیل رحمانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه