وجود ۶ گونه حیات وحش در معرض انقراض

خراسان شمالی

وجود ۶ گونه حیات وحش در معرض انقراض

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از وجود ۶ گونه حیات وحش در معرض انقراض در این استان خبر داد.


بهروز جعفری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برخی گونه‌های در معرض تهدید و انقراض جانوری بر اساس طبقه‌بندی فهرست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت (آی‌یو‌سی‌ان)  در سال ۲۰۱۷ در خراسان شمالی زیست می‌کنند که تعدادی از گونه‌ها در گروه آسیب‌پذیر، برخی در گروه در معرض خطر انقراض و برخی نیز در گروه بحرانی قرار دارند. وی گفت: از میان پستانداران موجود در این استان گونه پلنگ در معرض خطر انقراض قرار دارد.
به گفته جعفری از میان پرندگان نیز عقاب صحرایی، زرد پره سینه، زرد، بالابان و کرکس مصری در گروه در معرض خطر انقراض قرار گرفته‌اند.وی به گونه‌های حیات وحشی که در این استان در گروه آسیب‌پذیر قرار گرفته‌اند نیز اشاره کرد و افزود: قوچ و میش، کل و بز، آهو و زرده‌بر از پستاندارانی هستند که در معرض آسیب قرار دارند.
این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر آن عقاب شاهی، عقاب دریایی پالاس، هوبره، میش مرغ، فاخته خاوری و قمری معمولی از گونه‌های پرندگانی هستند که در این استان در معرض آسیب قرار گرفته‌اند. بر اساس طبقه‌بندی فهرست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت (آی‌یو‌سی‌ان) گونه‌هایی نیز در گروه بحرانی قرار دارند، بیان کرد: در خراسان شمالی گونه یوز در مرحله بحرانی قرار گرفته است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه